کد خبر: 100986
A

عضو جبهه پایداری: اصلاح طلبان می‌خواهند باز هم امثال جهانگیری و روحانی را به مردم تحمیل کنند

وزیر اسبق ارتباطات، اولویت اول نظام نسبت به انتخابات را مشارکت حداکثری مردم دانست و افزود: اینکه چه فردی انتخاب شود در درجه بعدی است؛ اصل، مشارکت حداکثری است.

عضو جبهه پایداری: اصلاح طلبان می‌خواهند باز هم امثال جهانگیری و روحانی را به مردم تحمیل کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد سلیمانی وزیر اسبق ارتباطات درباره اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: اصل و اساس انقلاب اسلامی بر مشارکت مردم بنا شده است و این موضوع هم در پیروزی انقلاب خود را نشان داده و هم در انتخاب نوع نظام حاکم بر کشور که بالای ۹۸ درصد به آن رأی مثبت دادند.

وی با بیان اینکه حضور مردم ایران در صحنه‌های مختلف در مقایسه با سایر کشورهای جهان بی‌نظیر است، خاطرنشان کرد: ما به‌طور میانگین هرسال یک انتخابات داشته‌ایم و یکی از نظام‌های بی‌نظیر که اتکائش بر آراء مردم است نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مردم می‌دانند رأ‌ی‌شان در انتخاب مسئولین اثر مستقیم دارد

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، الگوی دموکراسی ایران بعد از انقلاب را الگویی جدید برای مردم دنیا دانست و گفت: این الگو را حتی با آمریکا مقایسه کنید که می‌گویند از لحاظ دموکراسی پیشرفته است. در انتخابات اخیر دیدید که آن‌ها چه وضعیتی پیدا کردند. این در حالی است که در ایران همیشه مردم پای صندوق بوده‌اند، چرا که می‌دانند رأی‌شان اثر مستقیم در انتخاب مسئولین دارد.

سلیمانی ادامه داد: ممکن است مردم کسی را هم انتخاب کنند و بعد پشیمان شوند مثل الان، ولی هر رئیس جمهور، نماینده مجلس و عضو خبرگانی که انتخاب کرده‌اند، مردم این حس واقعی را دارند که با رأی خودشان انتخاب کرده‌اند.

اولویت اول نظام، مشارکت حداکثری است

وی، اولویت اول نظام نسبت به انتخابات را مشارکت حداکثری مردم دانست و افزود: اینکه چه فردی انتخاب شود در درجه بعدی است؛ اصل، مشارکت حداکثری است.

سلیمانی با بیان اینکه مردم در این ۴۱ سال به عینه دیده‌اند که رأی‌شان نتیجه می‌دهد، گفت: هرجا مشارکت مردم بالا رفته امید بیشتری هم ایجاد شده است. هرجا مردم بیشتر پای صندوق آماده‌اند تقویت نظام و عقب‌نشینی جبهه ضدانقلاب و غربی را به عینه دیده‌اند. 

شکست دشمن در منطقه ناشی از مشارکت حداکثری است

وزیر اسبق ارتباطات، یکی از دلایل شکست دشمن در منطقه و عقب نشینی آنان را حضور همیشگی مردم در پای صندوق رأی دانست و گفت: مردم ما همیشه مشارکت خودشان را به رخ دنیا کشیده‌اند و در این ۴۲ سال همیشه بیشترین میزان مشارکت را نسبت به سایر کشورها حتی کشورهایی که از ثبات سیاسی برخوردار هستند داشته است.

سلیمانی تصریح کرد: مشارکت پرشور مردم در انتخابات‌های مختلف‌ باعث ثبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اقتصادی و رشد و نمو جریان مقاومت در منطقه شده است. 

جریانی که همیشه به دنبال مأیوس کردن مردم است می‌گویند مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند

وی با بیان اینکه درکشور با جریانی روبرو هستیم که مبنای کار خودش را بر فریب مردم و افکار عمومی گذاشته است، اظهار داشت: سران و مدعیان اصلاحات که البته هیچگاه مشخص نکردند منظورشان از اصلاحات چیست، همواره با فریب افکار عمومی وارد انتخابات می‌شوند. یکی از راهکارهای فریب این است که توجه مردم را به سمت و سوی دیگری جلب می‌کنند تا منویات خودشان را به کرسی بنشانند و رأی افراد مدنظر خودشان را افزایش دهند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: جریاناتی که گاهی حتی پای صندوق رأی هم نیامده‌اند و همواره به‌دنبال مأیوس کردن مردم بوده اند، اکنون یک بوقی را به دست گرفته‌اند و می‌گویند که مردم در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت نمی‌کنند، در حالی که اینطور نیست و اگر ما تلاش کنیم و رسانه‌های ما واقعیات را مطرح کنند و بگویند که مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، عمدتاً محصول ناکارآمدی مسئولین و بی‌کفایتی‌ آن‌ها در کار کردن برای مردم است، میل مردم به مشارکت در انتخابات بیشتر می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه مسئولان دولت فعلی همیشه فرافکنی کردند و با آدرس غلط دادن، منشاء مشکلات را به واشنگتن حواله کردند، اظهار داشت: این در حالی است که بالای هفتاد درصد از مشکلات ناشی از سوءمدیریت است. مدیرانی که برخی از آن‌ها حقوق نجومی می‌گیرند ولی برای مردم کار چندانی هم نمی‌کنند. مدیرانی که سرلوحه کار خودشان را «ما نمی‌توانیم» گذاشته‌اند.

وی در همین زمینه اظهار داشت: لوله گاز ایران قرار بود به پاکستان برود و اگر این اتفاق افتاده بود، بخشی از مشکل ارزآوری ما حل می‌شد، امّا بلافاصله دولت روحانی آمد گفت ما نمی‌توانیم لوله گاز را به پاکستان بکشیم. حتی در صادرات نفت هم این ما نمی توانیم را در بوق کرده‌اند.

می‌خواهند باز هم امثال جهانگیری و روحانی را به مردم تحمیل کنند

سلیمانی تصریح کرد: متأسفانه اصلاح‌طلبان باز به دنبال فریب افکار عمومی هستند و در چندجبهه دارند فعالیت می‌کنند تا باز هم فردی مثل روحانی یا جهانگیری را به مردم تحمیل کنند.

وی ادامه داد: یکی از فریب‌های اصلاح‌طلبان و طیف حامی روحانی این است که در آمریکا انتخاباتی برگزار شده و فردی روی کار آمده است که اگر ما رأی بیاوریم به ما کمک می‌کند. در حالی که در دوره اوباما بیشترین تحریم‌ها را وضع کردند. این در حالی است که ما باید روی پای خودمان باید بایستیم. استراتژی دولت جمهوری اسلامی بر اساس خواست مردم باید اتکاء به مردم و ایستادن روی پای خودش باشد و البته از دیگران هم کمک بگیرد.

اگر می‌توانید دلار را ارزان کنید چرا 8 سال این کار را نکردید؟

سلیمانی گفت: یکی از فریب‌های جریان اصلاحات - اعتدال این است که اگر ما رأی بیاوریم دلار ارزان می‌شود. خب شما هشت سال حاکم بودید و دلار ۳ هزار تومانی را به بالای ۳۰هزار تومان رساندید. اگر می‌توانستید دلار را ارزان کنید، چرا در این هشت سال نکردید؟ اگر دست شما نبود پس شما هیچ‌کاره‌اید. قبلاً هم این شعار را داده بودند که اگر رقیب ما رأی بیاورد، دلار پنج هزارتومان می‌شود.

وی ادامه داد: واقعیت این است که دلار دست دولت است و می‌تواند قیمت آن را پایین بیاورد و اقتصاددانان هم گفته‌اند که دولت صاحب ارز است و با آن بازی می‌کند. بازی کردن دولت با نرخ ارز برای فریب افکار عمومی در آستانه انتخابات است.

موردی یافت نمی‌شود که جریان انقلاب به دنبال مشارکت حداکثری نبوده باشد

وزیر اسبق ارتباطات با بیان اینکه جریانی که وضع موجود را رقم زده القا می‌کند که جریان انقلابی به دنبال مشارکت پایین در انتخابات است، اظهار داشت: یک مورد هم نمی‌توان یافت که در آن جریان انقلاب به دنبال مشارکت حداکثری نبوده باشد. در حالی که جریان مدعی اصلاحات در مقاطعی از مردم خواستند که پای صندوق نیایند و در همین انتخابات مجلس تمام تلاش‌شان این بود که مردم را مأیوس کنند.

سلیمانی ادامه داد: جریان اصلاحاحت - اعتدال می‌خواهد با فریب افکار عمومی رأی خاکستری‌ها را به سمت خودشان جلب کنند. مردم باید هواس‌شان را جمع کنند و عملکردها را ببینند و بررسی کنند که این جبهه‌ای که دولت و مجلس را در دست داشت چه اقدامی انجام داد.

وی افزود: دولت روحانی با مدیرانی روی کار آمد که می‌گفتند ما مدیر صنایع سنگین بوده‌ایم و راست هم می‌گفتند، چرا که همین‌ها بودند که معضلات مختلفی را برای صنعت ایجاد کردند و شرکت‌های تودرتویی ایجاد کردند که امروز نمی‌توان مثلاً خودروسازی را ساماندهی کرد به‌طوری که پراید ۲۰ میلیونی را به ۱۲۰ میلیون رسانده‌اند. از طرفی تورم بالای ۵۰ درصد ایجاد کرده‌اند و همه این مشکلات به خاطر ناکارآمدی است. 

باز هم می‌خواهند بگویند اگر رقیب رأی بیارود دلار ۵۰ هزار تومان می‌شود

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه جریانی می‌خواهد ذهن مردم از عملکردها به سمت و سوی دیگری برود و باز هم رقیب‌هراسی را در دستور بگذارند، اظهار داشت: باز هم می‌خواهند بگویند اگر فلانی رأی بیاورد، در خیابان دیوار می‌کشد و  قیمت دلار را به ۵۰ هزار تومان می‌رساند. امیدواریم با تلاشی که دلسوزان و نیروهای انقلاب و مردم انجام می‌دهند ان‌شاءالله فردی قوی، باتجربه، صاحب درایت، با بصیرت و برنامه در رأس امور اجرایی کشور قرار بگیرد.

وی تخریب‌های جریان اصلاحات و اعتدال علیه جریان مقاومت را مورد اشاره قرار داد و گفت: در شهادت حاج قاسم سلیمانی همه دنیا شاهد بودند که در ایران میلیون‌ها نفر پشت پیکر شهدا تجمع کردند و نشان دادند که عاشق مقاومت بودند. کسانی که دوقطبی سازش - مقاومت را مطرح کردند دیدند که روز شهادت حاج قاسم مردم چطور با مقاومت و شهید بزرگ مقاومت اعلام همبستگی کردند.

سلیمانی تصریح کرد: مردم نباید اجازه دهند عده‌ای که کارنامه بسیار سیاهی دارند، دوباره سکان اجرایی کشور را با فریب‌های خودشان به دست بگیرند. 

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر