کد خبر: 101082
A
دیده بان ایران:

نماینده هتاک سبزوار اظهاراتش درباره رسانه ها را تکرار کرد/ نجم آبادی: خبرگزاری هایی که حرف های مرا برعکس منتشر کرده اند همان «شعبون بی مخ» ها هستند

این نماینده در پاسخ به این سوال که فکر نمی کنید این توهین به فضای رسانه ای کشور، است، اظهار کرد: منظورم با عده ای است که در ماجرای نجفی واقعیت را وارونه نشان دادند ولی در ماجرای عنابستانی بزرگنمایی کردند.

نماینده هتاک سبزوار اظهاراتش درباره رسانه ها را تکرار کرد/ نجم آبادی: خبرگزاری هایی که حرف های مرا برعکس منتشر کرده اند همان «شعبون بی مخ» ها هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ قاعدتا ماجرای عنابستانی با یک ویدئوی ساده که در آن از مردم عذرخواهی شده است نباید پایان یافته تلقی شود. روز گذشته سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس از طرح شکایت ناجا در دادسرا خبر داد و گفت: با فرمانده نیروی انتظامی پیرامون اتفاق افتاده بین آقای عنابستانی و سرباز راهور صحبت کردم و سردار اشتری گفت که ما گزارش را تهیه و برای دادستانی ارسال کرده‌ایم. راهور ناجا مستقیم به مجلس شکایت نکرده است و در دادستانی طرح شکایت کرده‌اند.

از سوی دیگر موسی غضنفر آبادی، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، در گفت و گو با خبرنگار برنا در پاسخ به این سوال که ایا هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به ماجرای عنابستانی ورود می کند؟ گفت: هنوز به این موضوع ورود نکرده ایم اگر طرح شکایتی شود، بررسی می کنیم. هیئت این موضوع را بررسی می کند اما جزو اولویت ما نیست و موضوعات دیگری در دستور داریم.

محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس هم گفته که ماجرا یک بعد دیگر دارد و به آن هم باید رسیدگی شود. فرهنگی در گفت و گوی ویدئویی با صدا و سیما گفت: «حواشی رخ داده برای نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی دو بعد داشت؛ بعد اول رفتار نماینده سبزوار بود که هیات نظارت به این موضوع ورود کرده و در حال بررسی آن است. 

بعد دوم این ماجرا توهینی است که به مجلس شده است. چرا که توهین‌های انجام شده فقط مربوط به آن سرباز نیست. بلکه مامور دیگری که چهره او در فضای مجازی منتشر نشد، توهین‌های زیادی به نماینده مجلس انجام داده و یکی از مسببان راه‌بندان مسیر نیز او بوده است.

این دو موضوع باید به صورت موازی بررسی شود. یعنی هم حواشی مربوط به نماینده مجلس و هم توهین‌هایی که مامور نیروی انتظامی انجام داده است، باید در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس بررسی شود.»

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده میمه، برخوار و شاهین شهر و عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به ماجرای نماینده سبزوار و درگیری او با مامور راهور پلیس در خیابان دروازه دولت تهران گفت: این تجربه به ما نشان داد که چگونه شفافیت راه را بر سیلی های متعدد مدیران، کارمندان و ماموران به اقشار مختلف مردم می بندد. ضمن تحسین نماینده ای که یک سیلی به نفس اماره خودش و یکی سیلی به دشمنان نظام و مجلس زد به نیروی انتظامی هشدار می دهم که از عذرخواهی این نماینده عبرت بگیرد و اجازه ندهد که مامورانش در هنگام اعمال قانون از چهارچوب قانون تجاوز کنند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی مردم و قانون برایش فرقی نمی کند از نیروی انتظامی پلیس خواست تا نسبت به ادبیات مامور راهور از مجلس عذرخواهی کند.

بهروز محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس، در گفت و گو با برنا در رابطه با طرح شفافیت آرا و در پاسخ به این سوال که فکر می کنید جو مجلس نسبت به این طرح چگونه باشد، گفت: افراد در عمل خلاف آنچه را که بیان می کنند انجام می دهند اما باید این طرح به تصویب برسد و دوستان رای بدهند. من خودم موافق این طرح هستم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس بیان کرد: عده ای در کشور هزینه درست کاری را بالا بردند و هرچه شفاف باشی علیه تو گارد می گیرند، فضای رسانه ای تبدیل شده به عده‌ای شعبان بی مخ که از کاه کوه می سازند. 

او در پاسخ به این سوال که منظورتان چیست، گفت: آدم هایی هستند که دروغ پردازی می کنند حادثه ها را بزرگ نمایی می کنند مانند خطای عنابستانی که در آن بزرگنمایی صورت گرفت. 

این نماینده در پاسخ به این سوال که فکر نمی کنید این توهین به فضای رسانه ای کشور، است، اظهار کرد: منظورم با عده ای است که در ماجرای نجفی واقعیت را وارونه نشان دادند ولی در ماجرای عنابستانی بزرگنمایی کردند.

نجم آبادی که در این گفت وگو صراحتاً رسانه های کشور را به شعبون بی مخ ها تشبیه کرده است امروز هم در تکمیل مصاحبه روز گذشته اش به خبرگزاری فارس گفته است که: "منظورم از شعبان بی‌مخ‌های رسانه‌ای کسانی بود که واقعیت را وارونه جلوه می‌دهند!"

او اما در ادامه این گفت وگو باردیگر بر روی همان نظر روز گذشته اش تاکید می کند و می گوید: شعبان بی‌مخ‌های رسانه‌ای کسانی هستند که واقعیت را وارونه جلوه می‌دهند. پایین توییت من کلی بد و بیراه می‌نویسند، من فضای رسانه را می‌گویم، نه خود رسانه را، بنده همیشه می ‌گویم رسانه‌ها صدای ملت هستند.

وی بیان کرد: رسانه که خبرنگار نیست، منظورم بی‌ادبی در فضای مجازی است، توییتر است، شعبان بی مخ‌ها ارتباطی به خبرگزاری‌ها ندارند.

محبی نجم آبادی تصریح کرد: بنده بیشترین تعامل را با رسانه دارم، بنابراین، اینگونه له کردن افراد صحیح نیست، اصل خبر را یکی از رسانه‌ها منتشر کرده است، این یک دیکتاتوری به وجود می‌آورد و بنده تا اطلاع ثانوی با هیچ رسانه‌ای مصاحبه‌ای نمی‌کنم.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن‌ و ششتمد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تاکنون هشت خبرگزاری برعکس حرف مرا نشر دادند، اینها می‌شود همان مصداق شعبان بی‌مخ! صحبت من به کسانی است که واقعیت را وارونه جلوه داده و از کاه کوه می‌سازند.

هر چند معلوم نیست این نماینده مجلس از ساختن کدام کوه با کاه صحبت می کند اما اگر منظورش سیلی زدن دوست و همکارش به یک مامور قانون است که باید فاتحه این قانوگذاران را خواند.

 

منبع: دیده بان ایران

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر