کد خبر: 101116
A

نهضت آزادی خبر خبرگزاری فارس را تکذیب کرد

روابط عمومی حزب نهضت آزادی ایران در اطلاعیه‌ای خبر خبرگزاری فارس درباره‌ی پیوستن کسانی عضو این حزب به ایران اینترنشنال را تکذیب کرد.

نهضت آزادی خبر خبرگزاری فارس را تکذیب کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ روابط عمومی حزب نهضت آزادی ایران در اطلاعیه‌ای خبر خبرگزاری فارس درباره‌ی پیوستن کسانی عضو این حزب به ایران اینترنشنال را تکذیب کرد.

متن این اطلاعیه در پی می‌آید:

بسمه تعالی

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا کونوا قَوّامینَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالقِسطِ وَلا یَجرِمَنَّکُم شَنَآنُ قَومٍ عَلى أَلّا تَعدِلُوا اعدِلوا هُوَ أَقرَبُ لِلتَّقوى و َاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما تَعمَلونَ

ای کسانی که ایمان آورده‌اید! همواره برای خدا قیام کنید و از روی عدالت، گواهی دهید! دشمنی با جمعیّتی، شما را به گناه و ترک عدالت نکشاند! عدالت کنید، که به پرهیزگاری نزدیکتر است! تقوا پیشه سازید که خداوند از آنچه انجام می‌دهید، با خبر است. [مائده، آیه ۸]

خبرگزاری‌ فارس در آخرین اقدام خود علیه حزب دیرپای ملی و اسلامی نهضت آزادی ایران خبری کذب را منتشر کرده و مدعی شده است که «برخی اعضای جوان نهضت آزادی ایران در یک هماهنگی تشکیلاتی به تلویزیون ایران اینترنشنال پیوسته‌اند» و با نام بردن از افرادی، در صدد القای شبهات خلاف واقع برآمده است.

صرفنظر از نیت ناظر بر اخباری از این دست که قاعدتاَ هدفی جز زمینه‌سازی برای تشدید فضای امنیتی را دنبال نمی‌کند و ضمن حق پیگرد قانونی از این بابت، به اطلاع می‌رساند که اولاً خانم فرزیا ثابتی و خانم فرزانه بذرپور سال‌هاست که در خارج از کشور به سر می‌برند و سال‌هاست که مطلقاً هیچ ارتباط تشکیلاتی با نهضت آزادی ایران ندارند و پیش از این، به نحو مکتوب، اعلام استعفا کرده‌اند و دوم آن که همسر خانم ثابتی، مدیر روابط عمومی نهضت نیست.

این اقدام خبرگزاری فارس، مصداق نشر اکاذیب بوده و نقض آشکار اصول اخلاقی، شرعی و قانونی قلمداد می‌شود. امید است که تجدید نظری در خصوص این سنخ رفتارهای ناپسند صورت پذیرد و مسئولان خبرگزاری یاد شده به یاد آورند که رسالت رسانه، «نشر حقایق» است و نه «ترویج خلاف واقع‌». والعاقبه للمتقین.

روابط عمومی
نهضت آزادی ایران
۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۹

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر