کد خبر: 101143
A
تایید خبر دیده بان ایران؛

دیدار قالیباف و پوتین به زودی در مسکو+جزییات

قرار است قالیباف پیغامی رسمی را از تهران به روسیه ببرد و با پوتین دیدار و رایزنی کند دیده بان ایران پیشتر از تلاش های گسترده قالیباف برای دیدار پوتین خبر داده بود.

دیدار قالیباف و پوتین به زودی در مسکو+جزییات

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ قرار است قالیباف پیغامی رسمی را از تهران به روسیه ببرد و با پوتین دیدار و رایزنی کند دیده بان ایران پیشتر از تلاش های گسترده قالیباف برای دیدار پوتین خبر داده بود.(اینجا) 

یک منبع آگاه دراین‌باره گفت: اگرچه پیش‌تر رئیس کمیته روابط خارجی دومای دولتی روسیه در سفر اخیرش به تهران و در دیدار با رئیس مجلس از محمدباقر قالیباف برای سفر به روسیه دعوت به عمل آورده بود. قرار بود این سفر در اواخر آذرماه انجام شود، اما به‌دلیل تغییر سطح دیدار قالیباف در سفر به مسکو، این برنامه در روز آخر لغو شد. آنطور که در خبر‌های غیررسمی آمده است، علت تعویق در انجام سفر قالیباف به روسیه، قطعی‌نشدن زمان ملاقات با پوتین بوده است.

با توجه به روند مرسوم دیدار‌های پوتین و احتیاط‌های خبرساز او در حفظ سلامتی‌اش، دیدارکننده رئیس‌جمهور روسیه باید ۱۵‌روز در قرنطینه بماند. به همین دلیل پیشنهاد داده شده که قالیباف در تهران و در فرودگاه روسیه آزمایش کرونا بدهد که آن‌ها نیز این موضوع را پذیرفته‌اند. به هرروی، قالیباف به‌زودی عازم مسکو می‌شود و در مقام رئیس مجلس، قبای واسطه‌گری روابط میان تهران و مسکو را هم بر تن خواهد کرد؛ قبایی که حکایت از فعالیت بیشتر و پردامنه‌تر او در عالم سیاست داخلی و خارجی ایران دارد.

منبع: همشهری

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر