کد خبر: 101171
A

امیرآبادی فراهانی: ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب سلبریتی ها رفته است/ چه لایحه را بپذیریم و چه نپذیریم به ضرر مجلس است

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات لایحه بودجه 1400 ارائه شده از سوی دولت به هیچ وجه قابل دفاع نیست چرا که یک لایحه کاملاً سیاسی است.

امیرآبادی فراهانی:  ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب سلبریتی ها رفته است/ چه لایحه را بپذیریم و چه نپذیریم به ضرر مجلس است

به گزارش دیده بان ایران؛  احمد امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 14 بهمن 99) پارلمان در جریان بررسی لایحه بودجه 1400 کل کشور و در موافقت با کلیات لایحه بودجه اظهارداشت: قطعاً ما نمایندگان با کلیات لایحه بودجه‌ای که از سوی دولت ارائه شده است مخالفیم اما آنچه که اکنون مورد بحث است پیشنهادات نمایندگان و گزارش کمیسیون تلفیق است.

وی افزود: 45 نفر از نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه 1400 یک ماه به صورت شبانه روزی در سه شیفت کلیات لایحه دولت را بررسی کرده و وارد جزئیات آن شدند و جزء به جزء همه موارد بودجه را بررسی کرده و بخش عمده‌ای از آن را تغییر دادند.

امیرآبادی در همین راستا بیان کرد: بنده به عنوان موافق کلیات لایحه دولت سخن نمی‌گویم چرا که کلیات لایحه دولت به هیچ وجه قابل دفاع نیست چرا که یک لایحه کاملاً سیاسی به مجلس ارائه شده است و مجلس را در تنگنا قرار داد که چه لایحه را بپذیریم و چه نپذیریم به ضررمان باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی حذف رانت 4200 تومانی را از جمله اقدامات مثبت کمیسیون تلفیق بودجه 1400 خواند و گفت: عموماً در جلسات کمیسیون‌ها و کمیته‌ها در گفت‌وگو با مسئولان دولتی که صحبت می‌کردیم از ما خواهش و التماس داشتند که این رانت را از بین ببرید اما در رسانه‌ ملی رفتار سیاسی می‌کنند و می‌گویند اجناس با حذف ارز 4200 تومانی گران می‌شود.

وی بیان کرد: در این 2 سال اخیر که ارز 4200 تومانی بود کدام شهروند دارو و یا مرغ با ارز 4200 تومانی به دستش رسید؟ کدام یک از مردم از ارز 4200 تومانی بهره بردند، این رانت در جیب عده قلیلی رفته که یا از وابستگان و هم حزبی‌های دولتی‌ها بودند و یا از سلبریتی‌ها!

امیرآبادی در بخش پایانی صحبت‌هایش تصریح کرد: وارد کنندگان و توزیع کنندگان می‌گویند ارز 4200 تومانی با 11 یا 17 هزار تومان در بازار فرقی نخواهد داشت لذا کالایی با این ارز در بازار توزیع نمی‌شود.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر