کد خبر: 101178
A

عضو خبرگان رهبری: کسانی که ولایت فقیه را قبول ندارند، از فرمان خدا سر باز می‌زنند/ ولایت فقیه در امتداد فرمانبری از خداوند است

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: بی عرضگی آل سعود حرفی تبلیغاتی نیست، زیرا این بی عرضه ها به دشمن خودشان پول می دهند تا از آنها محافظت کند و در نهایت هم به آنها بگوید «گاو شیرده»؛ بی عرضگی آل سعود در جهان کنونی و معاصر نظیری ندارد.

عضو خبرگان رهبری: کسانی که ولایت فقیه را قبول ندارند، از فرمان خدا سر باز می‌زنند/ ولایت فقیه در امتداد فرمانبری از خداوند است

به گزارش دیده بان ایران، آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، دوشنبه شب در جلسه بصیرتی که به مناسبت دهه فجر در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، گفت: این روزها، روزهای بزرگی است، زیرا دهه فجر دهه تجلیات برجسته و جهان شمول نور خداوند است.

آیت الله اراکی با اشاره به درس های نهفته در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: امام خمینی(ره) تنها در برابر استکبار جهانی برخاست و با تکیه بر قدرت لا یزال الهی و بر محور اسلام و ولایت، انقلابی را به وجود آورد که جهان را تحت تأثیر خود قرار داد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین آرزوهای ائمه اطهار(ع)، تشکیل حکومت اسلامی و شکل گرفتن لشکریان اسلام  بوده است. امروز توطئه های استکبار و تحریم های ظالمانه اقتصادی و هجمه های فرهنگی و اجتماعی، همه و همه نشانگر آن است که انقلاب اسلامی پدیده ای بسیار بزرگ است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با ذکر این مطلب که جوانان بدانند سرانجام مسیر انقلاب، سربلندی است، یادآورشد: همیشه در طول انقلاب حوادثی رخ داده است که ما را مستحکم تر کرده است. اینکه دشمنان علیه مان متحد می شوند و هر عنصر خبیث و پلیدی در جبهه مقابل مان قرار می گیرد، ایمانمان به حقانیت راهی که انتخاب کرده ایم بیشتر می شود.

وی با ذکر این مطلب که اگر آمریکا علیه مان توطئه نمی کرد باید نگران می شدیم، عنوان کرد: ملت ایران پیش از انقلاب، یک ملت ذلیل و حقیر دانسته می شد، ولی امروز ملت سربلند ایران از عزیزترین ملت ها در جهان شناخته می شوند و مظلومان و محرومان با شنیدن نام ایرانیان شاد می شوند و آنها را الگوی خود قرار داده اند.

دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: از گذشته تا امروز چشم امید همه مظلومان جهان به ایران اسلامی است. این انقلاب هویت برجسته ای است و علاوه بر آن هویت سازی نیز می کند؛ انقلاب اسلامی، جامعه ای الهی است که جز فرمان خداوند از فرمان کس دیگری اطاعت نمی کند.

وی گفت: امروز حاکمیت هوای نفس بر جوامع غربی و ایادی آنها حکمفرمایی می کند. امروز حاکمیت هوای نفس است که ترامپ و صدام و امثالهم را ایجاد می کند و سبب بی عرضگی شیوخ عرب حاشیه خلیج فارس می شود؛ بی عرضگی آل سعود حرفی تبلیغاتی نیست، زیرا این بی عرضه ها به دشمن خودشان پول می دهند تا از آنها محافظت کند و در نهایت هم به آنها بگوید «گاو شیرده»؛ بی عرضگی آل سعود در جهان کنونی و معاصر نظیری ندارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: جامعه ایمانی تنها از خداوند فرمانبری می کند، این فرمانبری را نخستین شاخصه جامعه ایمانی توصیف و بیان کرد: پیامبران و اولیای الهی آمده اند تا این شاخصه را به ما بیاموزند. دومین شاخصه جامعه ایمانی همراهی با اولیای الهی و دشمنی با دشمنان الهی است. یکی از افتخارات امروز ما این است که در جبهه امیرمؤمنان(ع) و حضرت صدیقه طاهره(س) قرار داریم و با طاغوت و آمریکا همراه نیستیم.

آیت الله اراکی گفت: ولایت فقیه در امتداد فرمانبری از خداوند است و کسانی که ولایت فقیه را قبول ندارند در حقیقت از فرمان الهی می خواهند سر باز بزنند و از فرمان غیر خدا تبعیت کنند. البته در این راه نیز باید ثابت قدم بود و تزلزل برخی افراد واپسگرا و خسته از مقاومت نیز وجوددارد.

وی افزود: روزگاری بود که عده ای خود را از همه انقلابی ها، انقلابی تر می دانستند، اما امروز با چند تحریم از سوی دشمن عقب نشسته و متزلزل شده اند.

وی با ذکر این مطلب که ما طرفدار تحریم نیستیم و اگر بشود تحریم ها را برداشت یک ثانیه هم نباید معطل بود، منتهی عزا هم نگرفته ایم، عنوان کرد:  این تحریم ها تازگی ندارد؛ ما نه تنها در ۴۰ سال انقلاب، بلکه ۱۴۰۰ سال است که تحریم هستیم. اگر امر میان برداشتن تحریم ها و از بین رفتن عزت، استقلال و سربلندی ما دایر شود به هیچ عنوان خواهان برداشتن تحریم ها نیستیم؛ آیا جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را چیزی جز مقاومت مردم به نفعمان رقم زد؟ ما با مقاومتمان بینی آمریکا را به خاک می مالیم و با مقاومتمان تحریم ها را خواهیم شکست و به پیروزی خواهیم رسید.

وی گفت: در همین دوران تحریم بود که کشور ما توانست عالی ترین رتبه ها و فعالیت های علمی را کسب کند. امروز جوانان متدین، برومند، انقلابی و حزب اللهی کشور واکسن کرونا را در شرایطی ساختند که تحریم هستیم؛ در دوران تحریم در عرصه های فضایی، موشکی، نانو و هسته ای پیشرفت کرده ایم و به برترین پایه های علمی جهان دست پیدا کرده ایم.

وی اظهارکرد: در هر عرصه ای که با اتکال به خداوند و تکیه بر ظرفیت های درونی اقدام کرده ایم به پیروزی رسیده ایم. امروز تجربه های گذشته مان نشان می دهد که هر کجا با روحیه جهادی و با تکیه بر قدرت لایزال الهی وارد میدان شده ایم به نتیجه مطلوب دست پیدا کرده ایم؛ برخی از افراد کوردل این تجربه ها را نادیده انگاشته و به جای این که ایمانشان قوی تر شود، سست تر می شوند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه مطرح کرد: عزت و شکست ناپذیری، سازش ناپذیری، استقامت بر اصول و مبانی، عدم خوف و عدم حزن، خستگی ناپذیری، عقب نشینی نکردن در برابر جنگ نرم دشمن، حمایت از مظلومان و مستضعفان، اقتدار و پیروزی، رشد مستمر و آرامش نیز از سایر شاخصه های جامعه ایمانی و الهی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تشکیک در حقانیت انقلاب و رهبری، ناشی از فرومایگی است. رهبر معظم انقلاب در طول سالیان گذشته، بحران هایی که انقلاب اسلامی را تهدید می کرد را به بهترین شکل مدیریت کرده و می کنند؛ این مدیریت بدون شک ریشه الهی دارد.

آیت الله اراکی در پایان با ذکر این مطلب که واکسن ایرانی کرونا با نام «برکت» به دست جوانان متدین ایران اسلامی و با نیت الهی ساخته شده است، اظهارکرد: مطمئن هستیم که روزی خواهد آمد که انگلیسی ها هم به همین واکسن احتیاج پیدا خواهند کرد.

وی گفت: امروز ۶۰ درصد مردم آمریکا و ۸۰ درصد از پرسنل پزشکی آمریکا حاضر نشدند از واکسن آمریکایی استفاده کنند.

منبع: حوزه

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر