کد خبر: 10119
A
"دیده بان ایران" حضور کریمی قدوسی در کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان را بررسی می کند:

نعمت احمدی: کریمی قدوسی مرتکب جرم سیاسی شده است

نعمت احمدی: اگر ثابت شود که کریمی قدوسی اقدام به افشای اطلاعات محرمانه و همچنین انتشار گزینشی صحبت‌های وزیر امورخارجه کرده است؛ مشمول بند الف ماده‌ی 2 و 3 قانون جرم سیاسی است و باید پاسخگو باشد.

نعمت احمدی: کریمی قدوسی مرتکب جرم سیاسی شده است
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، به دنبال اختلافات وزیر امورخارجه و کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم، جواد کریمی قدوسی اقدام به انتشار متن صحبت‌های محمدجواد ظریف در جلسه غیرعلنی کمیسیون امنیت ملی کرد. طبق این متن، وزیر امورخارجه کشورمان از اعتماد به همتای آمریکایی خود اظهار پشیمانی کرده است.  در بخشی از متن، جواد ظریف خطاب به اعضای کمیسیون می‌گوید: "من الان دارم عرض می کنم بیرون نمی گم. ولی خدمت شما میگم من اشتباه کردم بر اساس یک توافقی که کردیم ما استراتژی خودمان را کنار گذاشتیم و بر مبنای آن توافق آمدیم آن را اعلام کردیم که تبدیل شد به موضع جمهوری اسلامی..."

 

چند ساعت پس از انتشار این متن، مقامات وزارت امورخارجه و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به انتشار آن  واکنش نشان دادند. سخنگوی وزارت امورخارجه ضمن انتقاد از رفتار کریمی قدوسی، بیان کرد: نامبرده در آن جلسه حضور نداشتند و نقل قول ایشان از سخنان وزیر امورخارجه به طور کامل نادرست، مخدوش و گزینشی است.

 

درپی این جریانات، برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس اقدام به انتشار بیانیه‌ای بر علیه کریمی قدوسی کردند. در این بیانیه آمده است؛ عدم توجه به ضرورت حفظ مطالب مطرح شده در آن جلسه و اصرار بر افشا و انتشار آن به صورت ناقص و گزینشی، گناهی است نابخشودنی و خدمتی است به دشمنان انقلاب اسلامی که مراجع ذی‌صلاح باید به آن رسیدگی کنند.

 

بلافاصه پس از انتشار این بیانیه در رسانه‌ها، کریمی قدوسی در مصاحبه‌ای نسبت به آن واکنش نشان داد و اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی، هیچ گونه جلسه‌ای برای بیانیه اخیر نداشته است. همچنین سید قاسم جاسمی دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه‌ای با دیده‌بان ایران، تاکید کرد: بیانیه‌ای که علیرضا رحیمی در جمع خبرنگاران خواند به امضای تمام اعضای کمیسیون نرسیده است.

 

حال پس از یک هفته تنش و درگیری در فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور، افکار عمومی منتظر به سرانجام رسیدن این موضوع هستند. اگر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نتواند ادعای خود را برای نمایندگان مردم در خانه ملت اثبات کند، طبق بند الف ماده‌ی 2 قانون جرم سیاسی مرتکب به جرم سیاسی شده و باید به دادگاه احضار شود.

 

توهین یا افترا به روسای سه قوه، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاونان رییس‌جمهور، وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس خبرگان و اعضای شورای نگهبان به واسطه مسؤولیت آنان جرم محسوب می‌شود. (بند الف ماده‌ی 2 قانون جرم سیاسی)
نعمت احمدی وکیل دادگستری و کارشناس حقوقی در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری تحلیلی دیده‌بان ایران تشریح کرد: اگر ثابت شود که کریمی قدوسی اقدام به افشای اطلاعات محرمانه و همچنین انتشار گزینشی صحبت‌های وزیر امورخارجه کرده است؛ مشمول بند الف ماده‌ی 2 و 3 قانون جرم سیاسی است و باید پاسخگو باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر