کد خبر: 10125
A

"شارلی ابدو" برای پوتین آرزوی مرگ کرد

نشریه کاریکاتوری شارلی ابدو چاپ پاریس که سابقه زیادی در حمله طنزآمیز و توهین به ارزش های دینی، الهی انسانی و مقام های کشورهای مستقل یا مخالف غرب دارد، برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه آرزوی مردن کرد.

"شارلی ابدو" برای پوتین آرزوی مرگ کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، نشریه شارلی ابدو در تازه ترین شماره خود، سقوط هواپیمای توپولف 154 وابسته به وزارت دفاع روسیه در دریای سیاه را که روز یکشنبه رخ داد و به کشته شدن 92 سرنشین و خدمه آن منجر شد، دستمایه حمله به پوتین کرده است.

رسانه های روسی امروز پنجشنبه نوشتند: در تصویر روی جلد شارلی ابدو یک نظامی به عنوان عضو گروه مارش نظامی الکساندروف که 68 نفر آنان جان باختند، می گوید سرودخوانی ما گسترش می یابد.

روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس نوشته است: نشریه فرانسوی در یک تصویر دیگر در باره سقوط هواپیما نیز نوشته «خبر بد اینکه پوتین بین سرنشینان نیست».

سخنگوی وزارت وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرده که اقدام نشریه فرانسوی یک کار کثیف و غیر قابل باور در حد انجام بدترین کار ممکن است.

ژنرال ایگور کوناشنکوف امروز (پنجشنبه) در بیانیه خود افزوده است: حتی نگریستن به این تصویر برای افراد عادی نیز تحقیر آمیز است. اگر چنین رویکردهایی نمادی از ارزش های غربی به شمار می رود، دارندگان و مدافعان چنین ارزش هایی محکوم به انزوا و تنهایی هستند.

آبان ماه سال گذشته نیز شارلی ابدو کاریکاتوری از قربانیان واقعه انفجار تروریستی هواپیمای ایرباس 321 روسی در مصر را که 224 قربانی بر جای گذاشت، چاپ کرد که بازتاب منفی زیادی بین روس ها برجای گذاشت.

شارلی ابدو بیشترین سابقه را در ترسیم کاریکاتورهای توهین آمیز علیه ادیان توحیدی بویژه اسلامی و همچنین عقاید و باورهای ملت های آسیایی و آفریقایی بین نشریه های کاریکاتوری غربی دارد.

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر