کد خبر: 101280
A

زارع : احتمالاً لایحه چند دوازدهم به مجلس ارائه شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: احتمالاً با توجه به شرایط فعلی لایحه چند دوازدهم بودجه به مجلس ارائه می‌شود.

زارع : احتمالاً لایحه چند دوازدهم به مجلس ارائه شود

به گزارش دیده بان ایران؛ رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه سال 1400 از سوی نمایندگان، اظهار داشت: دولت می‌تواند این لایحه را اصلاح کند و آن را ظرف حداکثر دو هفته به مجلس ارائه دهد.

وی در همین راستا، ادامه داد: اگر دولت تا پایان سال لایحه را به مجلس ارائه ندهد باید لایحه چند دوازدهم بودجه را به مجلس ارائه کند که تاکنون مشخص نیست کدام یک مبنا قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1400، افزود: در صورتی که دولت طی این دو هفته اصلاحات لازم را در لایحه بودجه انجام و آن را به قوه مقننه ارائه دهد لایحه اصلاحی باید مجدداً ظرف حداکثر 2 هفته در کمیسیون تلفیق بودجه ارزیابی و بررسی شود و طبق آیین‌نامه تمامی مراحل بررسی لایحه بودجه مجدداً در مجلس سپری و به جلسه علنی ارائه شود تا در جلسه علنی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

زارع تأکید کرد: احتمالا با توجه به شرایط فعلی برای سال آینده لایحه چند دوازدهم بودجه به مجلس ارائه شود که احتمالا 3 دوازدهم باشد.

کلیات لایحه بودجه سال 1400 در جلسه علنی روز گذشته با اکثریت آرا در جلسه علنی مجلس رد شد و برای اصلاح به دولت باز گردانده شد.

بر اساس این گزارش، طبق آیین‌ نامه داخلی قوه مقننه اگر لایحه بودجه سالانه تا تاریخ تعیین شده در آیین نامه به مجلس ارائه نشود دولت موظف است لایحه چند دوازدهم بودجه را نیز به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد که مجلس چند دوازدهم بودجه را بر مبنای آخرین بودجه سالانه مجلس رسیدگی می‌کند و حداکثر مدت آن سه دوازدهم است که به معنای تمدید سه ماهه بودجه مصوب سال 1399 برای سال 1400 است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر