کد خبر: 10129
A

رویترز: اوباما به فکر انتقام از پوتین است

خبرگزاری رویترز گزارش داد: دولت اوباما درصدد است روز پنجشنبه(امروز) یک سری اعمال فشارهای انتقامجویانه در ارتباط با حملات سایبری روسیه به افراد و نهادها سیاسی آمریکا صورت گرفت که منجر به افشای اطلاعاتی که به موجب آن به پیروزی دونالد ترامپ یاری رساند، اعلام کند.

رویترز: اوباما به فکر انتقام از پوتین است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رویترز روز پنجشنبه از مبدا واشنگتن با انتشار این خبر افزود: دو مقام ارشدی آمریکایی روز چهارشنبه (روز گذشته) این مطلب را به رویترز گفتند.

رویترز گزارش داد دو مقام ارشد آمریکایی (که دراین گزارش نام آنها ذکر نشد) حاضر نشدند تا جزئیات دقیق اقداماتی که اوباما دراین زمینه آنها را به تصویب رسانده است را اعلام کنند، اما گفتند که این مجموعه فشارها شامل موارد اقتصادی و محدود ساختن دیپلمات های روسی که در آمریکا به سر می برند از جمله این اقدامات است.

رویترز درادامه افزود: این دومقام آمریکایی گفتند یکی دیگر از تصمیماتی که دراین زمینه گرفته شده، اجتناب از هرگونه اقدامی که منجر به تسریع و دامن زدن به درگیری حملات سایبری که می تواند خارج از کنترل شوند، است.

شبکه خبری سی ان ان نیز روز پنجشنبه با در این زمینه گزارش داد: آمریکا تنبیهاتی را علیه مسکو درارتباط با حملات سایبری مد نظر قرار داده است که به زودی امروز (پنجشنبه) آنها را اعلام می کند.

سی ان ان افزود: این درحالی است که مسکو بارها دست داشتن در حملات سایبری مرتبط به انتخابات آمریکا را رده کرده و وزارت خارجه روسیه هشدار داده است که چنانچه آمریکا مرتکب هرگونه اقدامات خصمانه علیه روسیه شود این کشور دست به اقدامات تلافی جویانه خواهد زد.

 وزارت خارجه روسیه دراین باره اعلام کرد: دولت اوباما در روزهای پایانی خود، برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی هایش در عرصه سیاست خارجی به تحریم روسیه ادامه می دهد.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: دولت اوباما هنوز امید برای انجام اقدامات ضدروسی بیشتر علیه مسکو را ازدست نداده و برای ضربه زدن به روابط با این کشور که تیره شده است ادامه می دهد.

«ماریا زاخارووا» گفت: واشنگتن با افشای عمدی اطلاعات در رسانه های آمریکایی بار دیگر سعی دارد با گسترش تحریم های ضد روسی و تدابیر دیپلماتیک و حتی خرابکاری علیه سیستم های رایانه ای روسیه، مسکو را بترساند.

وی افزود: دولتمردان نزدیک به اوباما در آستانه سال نو در حالی که برای خروج از کاخ سفید آماده شده اند، می خواهند اقدامات جدید ضد روسی خود را به عنوان پاسخی به حمله سایبری از مسکو قلمداد کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در ادامه بیانیه خود تصریح کرد: از اظهارات دروغین در باره هکرهای روسی که از سطوح بالای حکومت امریکا همچنان جاری می شود، خسته شده ایم.

«دولت اوباما از 6 ماه پیش این اطلاعات کذب (حملات هکرهای روس) را با هدف به پیروزی رساندن نامزد مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر کرد و پس از آن که به این هدف خود نرسید در جستجوی راهی برای توجیه ناکامی خود می باشد و از روابط روسیه و آمریکا برای این منظور استفاده می کند.»

زاخارووا تاکید کرد: اما حقیقت در مورد این اقدام دسیسه جویانه کارگردانی شده از طرف کاخ سفید دیر یا زود آشکار می شود و همین الان هم نشانه های آن به چشم می خورد.

روابط واشنگتن و مسکو از سال 2014 در سه محور گسترش نفوذ نظامی ناتو بوِیژه آمریکا نزدیک و حتی هم مرز روسیه در شرق اروپا، دریای بالتیک و اوضاع سوریه تیره شده است.

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر