کد خبر: 101307
A

انتقاد تند خبرگزاری اصولگرا از مجلس انقلابی/ شما هم دغدغه شفافیت آرا ندارید این موضوع فقط دست آویزی برای ورود به مجلس بود

خبرگزاری دانشجو نوشت: مجلس یازدهم نیز جا پای مجلس دهم گذاشت تا اعلام کند که شفافیت ارا ربطی به این جریان یا آن جریان ندارد.

انتقاد تند خبرگزاری اصولگرا از مجلس انقلابی/ شما هم دغدغه شفافیت آرا ندارید این موضوع فقط دست آویزی برای ورود به مجلس بود

به گزارش دیده بان ایران؛ به دنبال رد کلیات طرح شفافیت آراء در مجلس یازدهم، خبرگزاری اصولگرای دانشجو با انتقاد صریح از این عدم استقبال نماینده های مجلس انقلابی یازدهم نوشت: 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه (۱۵ بهمن ۹۹) در حالی با طرح شفافیت ارای نمایندگان مخالفت کردند که قبل از انتخابات مجلس یازدهم اغلب نمایندگان ورود پیدا کننده به مجلس اعلام کرده بودند که اگر وارد مجلس شورای اسلامی شوند به شفافیت آرای نمایندگان رای مثبت می‌دهند، اما این گفته در عمل محقق نشد و نمایندگان مجلس یازدهم با احتساب ۱۵۳ رأی موافق، ۶۳ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در جلسه با کلیات طرح شفافیت آرا مخالفت کردند. این طرح که در حقیقت اصلاح قانون آئین نامه داخلی مجلس بود برای تصویب به ۶۷ درصد آرای صحن علنی یعنی دو سوم رای نیاز داشت، اما با ۶۵ درصد آرا و ۳ رای کم تصویب نشد. این درحالی است که نمایندگان در جلسه روز یکشنبه، ۱۲ بهمن ماه رأی به اولویت رسیدگی به آن داده بودند.

نکته جالبی که امروز صحن علنی با آن روبه رو بود قبل از اغاز نشست علنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس نشست غیر علنی برگزار کردند که به گفته برخی از نمایندگان، مجلس این اطمینان را پیدا کند که نمایندگان خانه ملت به طرح شفافیت ارا مهر تایید می‌زنند، اما آنچه که شد نتیجه خوبی برای مجلس انقلابی نبود. حتی ۳ تن از نمایندگان مجلس امروز غایب این روز سرنوشت ساز بودند که این شائبه را ایجاد می‌کند که این افراد یا مخالف طرح مذکور بوده یا نظر خاصی نداشتند.

این خبرگزاری حامی مجلس نوشت: در نهایت باید گفت مجلس یازدهم نیز جا پای مجلس دهم گذاشت تا اعلام کند که شفافیت ارا ربطی به این جریان یا آن جریان ندارد بلکه فقط این موضوع دست آویزی برای افرادی است تا با آن بتوانند رای برای ورود به خانه ملت پیدا کنند.

 
 
منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر