کد خبر: 101365
A

مهرداد لاهوتی: رهبری فرمودند ساختار بودجه را آنقدر تغییر ندهید که دیگر لایحه دولت نباشد

نماینده پیشین مجلس با اشاره به رد کلیات بودجه گفت: مجلس به همه زحمت های کمیسیون های تخصصی خود بی احترامی و یک بلاتکلیفی ایجاد کرد.

مهرداد لاهوتی: رهبری فرمودند ساختار بودجه را آنقدر تغییر ندهید که دیگر  لایحه دولت نباشد

به گزارش دیده بان ایران؛ «مهرداد لاهوتی»، نماینده پیشین مجلس، در خصوص رد شدن کلیات بودجه توسط مجلس و با بیان اینکه ابهام در مجلس وجود داشت، اظهار کرد: تبصره 3 ماده 182 آیین نامه می گوید گزارش تلفیق باید به رای گذاشته شود. در اتفاق مجلس ابهام وجود دارد. رئیس وقت در جلسه راجع به گزارش کلیات لایحه بودجه صحبت کرد خوب این به این معناست که ابهام باید برطرف شود دوم اینکه من تعجب می کنم این رای ندادن چه معنایی دارد.

او با بیان اینکه دولت پیشنهاد داد گزارش تلفیق اصلاح شود، گفت: نوبخت در پایان مجلس گفت رد کردن معنا ندارد شما تایید کنید اگر اصلاحی لازم داشت در صحن اصلاح کنید اینکه گزارش کمیسیون را به رای گذاشتند به این معناست که مجلس به خود هم اعتماد ندارد.

لاهوتی افزود: دولت 6 ماه است روی بودجه کار کرده و دوباره با تغییرات جزئی به صحن علنی مجلس برمی گرداند اما صحن دیگر آن فرصت زیبایی که داشت و اصلاح کرده بود را ندارد. اتفاق بدی است که زمان خود را عقب انداختند و خسران و ضرر جبران ناپذیر آن، به مردم برمی گردد.

او با بیان اینکه مردم نظاره گر ما هستند، اظهار کرد: دولت پیشنهاداتی داد از جمله اینکه 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت بفروشد اما مجلس گفت یک میلیون و 500 هزار، دولت می خواهد یک میلیارد هزار دلار برای ارز 4200 تومانی بگذارد اما آقایان باز نه گفتند. 

لاهوتی خاطرنشان کرد: مجلس به همه زحمت های کمیسیون های تخصصی خود بی احترامی و یک بلاتکلیفی ایجاد کرد. اگر بودجه به این طرف سال نرسد یک بلاتکلیفی در وصول درآمدها و هزینه ها کرده که آثار ضرر آن به مردم برمی گردد.

او اضافه کرد: دولت هنوز نمی داند عزم خود را جزم کند که کالاهای اساسی با 4200 تومانی وارد کند یا اینکه دوباره مجلس سال بعد آن را رد می کند. بودجه مسیر حرکت دولت برای سال آینده است و حرکت مجلس پسندیده نبود.

لاهوتی در پایان گفت: رهبری ما بحثی داشتند که ساختار بودجه را آنقدر تغییر ندهید که لایحه دولت نباشد و مفهوم لایحه دولت از بین برود. 

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر