کد خبر: 101419
A
دیده بان ایران:

یک انتصاب بی سروصدای دیگر توسط «محمدباقر قالیباف» در مجلس/ «الهه عطایی» مشاور رییس مجلس یازدهم در حوزه زنان شد

عطایی در سال 95 و در روزهایی که شهرداری تهران هنوز تحت مدیریت قالیباف اداره می‌شد، به عنوان مدیر امور بانوان شهرداری منصوب شد. او پیش از اینکه عهده دار این سمت شود معاون ستاد توانمندسازی زنان شهرداری تهران بود.

یک انتصاب بی سروصدای دیگر توسط «محمدباقر قالیباف» در مجلس/ «الهه عطایی» مشاور رییس مجلس یازدهم در حوزه زنان شد

به گزارش دیده بان ایران؛ پس از آغاز بکار مجلس یازدهم و تکیه زدن محمدباقر قالیباف بر بزرگترین کرسی خانه ملت، نکته ای که پیش از همه توجه رسانه ها را به خودش جلب کرد انتصاب های متعدد و بیشماری بود که قالیباف در مجلس یازدهم تاکنون از خودش بر جای گذاشته است و جالب تر آنکه اکثر کسانی که از سوی او حکم دریافت کرده اند سابقه همکاری با شهرداری تهران را داشته و به نوعی جزء تیم قالیباف در شهرداری تهران محسوب می شوند.

«الهه عطایی» از جمله آخرین افرادی است که محمدباقر قالیباف اخیراً برای او حکم «مدیرکل امور بانوان مجلس شورای اسلامی» را صادر کرده است.

عطایی در سال 95 و در روزهایی که شهرداری تهران هنوز تحت مدیریت قالیباف اداره می‌شد، به عنوان مدیر امور بانوان شهرداری منصوب شد. او پیش از اینکه عهده دار این سمت شود معاون ستاد توانمندسازی زنان شهرداری تهران بود. اما نکته جالب توجه در این بین این است که خانم عطایی عضو موسسه رهنمای سعادت خانواده است که «زهرا سادات مشیر استخار» همسر محمدباقر قالیباف به عنوان رئیس هیئت مدیره آن معرفی شده است. همچنین از فاطمه زم دختر حجت السلام محمدعلی زم هم از اعضای هیئت مدیره سابق این موسسه نام برده شده است.

الهه عطایی ایده پرداز راه اندازی طرحی به نام «شهردخت» در مناطق تهران بود که به گفته خودش "هدف از راه اندازی آن فراهم‌سازی شرایطی مطلوب برای دختران برای گذران و غنی‌سازی اوقات فراغتشان بود."

این طرح با انتقاد فراوان برخی فعالان زنان مواجه شد تا جاییکه فاطمه ذوالقدر، نماینده وقت مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همین رابطه گفت: "این طرح اگر بخواهد فعالیت‌های روزمره زنان را جدا کند و مثل کافی‌شاپ و سینما بانوان رایج شود خوب نیست."

همچنین همان وقت، الهه کولایی فعال سیاسی اصلاح طلب هم با اشاره به این نکته که این طرح آغازی برای تفکیک جنسیتی کردن جامعه است از ارائه این طرح به عنوان یک اقدام انتخاباتی نام برد.

واژه ای که حالا هم به نظر می رسد دلیل اصلی انتخاب الهه عطایی برای پُست مدیرکلی امور بانوان مجلس یازدهم باشد. جایی که بر اساس طرح هایی که قالیباف در دست اقدام دارد میتواند سکوی پرتاب او برای رسیدن به قله آرزوهایش یعنی «پاستور» باشد.

 

 

منبع: دیده بان ایران

 

1

2

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر