کد خبر: 101454
A

حجت السلام نوروزی: مطرح کردن طرح شفافیت در آستانه انتخابات سیاسی کاری است

نماینده مردم رباط کریم در مجلس دلیل مخالفت خود با طرح شفافیت آرای نمایندگان را تشریح کرد.

حجت السلام نوروزی: مطرح کردن طرح شفافیت در آستانه انتخابات سیاسی کاری است

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در تشریح دلایل مخالفت خود با طرح شفافیت آرای نمایندگان، اظهار داشت:طراحان عنوان می‌کردند که در جلسه روز چهارشنبه کلیات طرح شفافیت به رأی گذاشته شود و پس از آن طرح 2 شوری شود و برای بررسی به کمیسیون تخصصی ارجاع شود تا بر روی آن کار شود اما بنده و برخی از مخالفان معتقد بودیم که ابتدا بررسی‌ها بر روی جزئیات هم انجام شود و طرح یک شوری شده پس از بررسی و تصویب کلیات در جلسه علنی بلافاصله وارد بررسی جزئیات آن در جلسه علنی شویم.

وی افزود: بنده عنوان کردم، اینکه در جلسه علنی روز چهارشنبه موافقت نمایندگان درباره کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان اخذ شود و طرح برای بررسی جزئیات به کمیسیون مربوطه ارجاع شود و بعد از چند ماه یا حتی چند سال، جزئیات آن به جلسه علنی آورده شود ، فایده نداشته و به درد نمی‌خورد لذا بهتر است یک الی 2 ماه برروی جزئیات آن کار شود بعد به صورت یک شوری مطرح و کلیات و جزئیات آن هم زمان در جلسه علنی مطرح و بررسی شود.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس، تاکید کرد: این شیوه عمل نوعی سیاسی کاری است، در آستانه انتخابات چنین طرح هایی را مطرح می‌کنند و رأی مثبت نسبت به کلیات آن می‌گیرند اما معلوم نیست که چه زمانی جزئیات آن را برای بررسی به جلسه علنی بیاورند مانند برخی از طرح‌ها که در مجلس دهم مطرح شد.

حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: لازم است که شفافیت در همه ابعاد و بخش‌ها در نظر گرفته شود و جزئیات آن پخته و و آماده شود بعد یک طرح جامع تدوین و پس از آن نمایندگان در جلسه علنی آن را واکاویی کنند، اینکه کلیات یک بار و جزویات بعدا مورد بررسی قرار گیرد فایده‌ای ندارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس در همین راستا با تاکید بر اینکه عده‌ای با این روش مطرح کردن طرح شفافیت آرای نمایندگان، دارند سیاسی کاری می‌کنند، گفت: اینکه در نزدیک انتخابات ریاست جمهوری برخی عنوان کنند که ما شفاف هستیم نوعی سیاسی کاری است و بعد از اینکه رأی گرفتند و به نتیجه‌ای که می‌خواستند رسیدند ممکن است دیگر طرح رها شده و شاید اصلا جزئیات آن را به جلسه علنی نیاورند.

وی با تاکید بر اینکه نباید با طرح‌ها سیاسی کاری کرد ، گفت:ما با با 2 شوری شدن طرح مخالف هستیم چرا که معتقدیم برخی با این کار برای انتخابات خوراک تهیه کرده لذا بهتر است روی طرح کار شود وقتی آماده شد آن را به صورت یک شوری مطرح کنند و کلیات و جزئیات آن هم زمان در جلسه علنی بررسی شود.
حجت الاسلام نوروزی در پایان عنوان کرد:  بنده با موضوع شفافیت موافق هستم اما باید مشخص شود کلیات و جزئیات آن چه هست و همچنین باید مشخص شود که منظور از شفافیت چه است؟لذا دلیل مخالفت ما این است که باید بر روی جزئیات کلیات کامل کار شود و بعد در جلسه علنی مطرح شود تا درباره آن تصمیمگیری شود.

گفتنی است  طرح شفافیت آرای نمایندگان در دستورکار جلسه علنی روز(چهارشنبه 15 بهمن) نمایندگان قرار داشت که با رای وکلای ملت این طرح رد شد.

منبع: تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر