کد خبر: 101541
A

موسی غضنفرآبادی: شاه هنگام فرار از کشور ۳۵ میلیارد دلار اختلاس کرد/ سهم هر ایرانی از این پول ، ۲۳ میلیارد تومان است/ قوه قضائیه پیگیر این پول باشد

نماینده مردم بم در مجلس، با اشاره به اختلاس ۳۵ میلیارد دلاری شاه هنگام فرار از کشور گفت: سهم هر ایرانی از این اختلاس ۲۳ میلیارد تومان است.

موسی غضنفرآبادی: شاه هنگام فرار از کشور ۳۵ میلیارد دلار اختلاس کرد/ سهم هر ایرانی از این پول ، ۲۳ میلیارد تومان است/  قوه قضائیه پیگیر این پول باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ موسی غضنفرآبادی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 19 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر گفت: مطالبه گری و پیگیری برای بازگرداندن بزرگترین اختلاس تاریخ ایران که توسط محمدرضا شاه ملعون صورت گرفت، باید با جدیت انجام شود.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس یازدهم با اشاره به اختلاس 35 میلیارد دلاری شاه ادامه داد: این اختلاس که 20 میلیارد دلار آن توسط دولت آمریکا مسدود شده است، اگر سود آن 35 میلیارد دلار را سالانه فقط 10 درصد و در طول 42 سال محاسبه کنیم، یک هزار و 916 میلیارد دلار و به ریال امروز یک هزار و 850 میلیون میلیارد تومان می شود.

وی با بیان اینکه سهم هر نفر ایرانی از جمعیت 80 میلیونی از این پول اختلاس شده، 23 میلیارد تومان خواهد بود، یعنی هر نفر صاحب بهترین خانه و خودرو خواهند شد، افزود: شاه علاوه بر اختلاس 35 میلیارد دلاری، 384 عدد چمدان پر از جواهر و الماس به همراه تاج شاهنشاهی با 3 هزار و 380 قطعه الماس و 50 قطعه زمرد و 368 حلقه مروارید با وزن 280 گرم که از نظر قیمت غیرقابل تخمین است و همچنین تاج ملکه با 1646 قطعه الماس از کشور خارج کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: از قوه قضائیه و دولت درخواست می کنم پیگیری جدی برای بازگرداندن این سرمایه عظیم داشته باشد.

غضنفرآبادی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: حل مشکل صادرات محصولات گلخانه داران ضروری است. به وزیر صمت درخصوص تسهیل صادرات محصولات گلخانه ای و حل مشکل شرکت های خودروسازی در شهرستان بم تذکر می دهم، چرا به شرکت های خودروسازی دولتی اجازه پیش فروش داده می شود، اما به شرکت های بی پناه خصوصی این اجازه داده نمی شود؟

منبع: خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر