کد خبر: 101549
A

نماینده تهران در مجلس یازدهم: کار مجلس امنیتی و چریکی نیست/ رای نماینده باید آشکار باشد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس گفت: شفافیت آرا باید در همه ابعاد گسترده باشد و مظلوم واقع شده است.

نماینده تهران در مجلس یازدهم: کار مجلس امنیتی و چریکی نیست/ رای نماینده باید آشکار باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ «غلامحسین رضوانی»، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس، در رابطه با عدم تصویب طرح شفافیت ارا نمایندگان در مجلس گفت: بنده جزو طرفدارانی بودم که ثبت نام کردم ولی قرعه به نام من نیفتاد اما در رای گیری اخیر جزو مدافعین سرسخت شفافیت آرا بودم و هستم.

او افزود: شفافیت آرا جزو مظلوم‌ترین پروژه ها است بسیاری درباره عدالت و پیشرفت و استقلال به خوبی حرف می زنند اما در مقام عمل پایه نیستند. شفافیت آرا از این دست طرح ها است و برخی به هیچ عنوان به شفافیت آرا پایبند نیستند و همین رای گیری اخیر را مستمسکی برای حمله به مجلس یازدهم دانستند.

رضوانی تاکید کرد: علی رغم اینکه این طرح در مجلس یازدهم رای نیاورد ولی در مقایسه با مجالس قبلی این طرح سه برابر طرفدار دارد ولی متاسفانه آیین نامه به نوعی است که برای تصویب، دو سوم آرا می خواهد. از طرفی برخی مخالفین که رای منفی داده اند مخالف شفافیت نبودند بلکه حرف آنها این بوده و هست که شفافیت باید گسترده تر از این باشد. بنابراین در مجلس یازدهم طرفداران شفافیت آرا بیشتر از همه مجالس بود. پیش بینی من این است که این طرح به تصویب خواهد رسید چون طرفداران سرسختی در مجلس یازدهم دارد.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: من به طور مشخص عقیده دارم که شفافیت آرا باید جامع، کامل و گسترده باشد استثنایی که برخی در این زمینه قائل می شوند مورد قبول من نیست. من عقیده دارم استثناهایی که در این زمینه متصور است فقط در مواردی است که متوجه مصالح عالیه نظام است و فقط در مواردی که امنیت ملی به خطر می افتد آنهم نه اینکه هر کسی به این بهانه بخواهد از شفافیت آرا جلوگیری کند.

او اضافه کرد: برخی از نمایندگان شهرستان ها در این زمینه نظرهایی دارند و فکر می کنند اگر مثلا وزیری استیضاح شود و استیضاح او رای نیاورد و باقی بماند، شاید در مورد حوزه انتخابیه آنها کوتاهی کند ولی به عقیده من این بهانه نباید باشد چون مفهوم مترادف آن به رسمیت شناختن فساد است. اینکه وزیری به دلیل مخالفت نماینده ای با کوتاهی یا اشتباه او مانع از تحقق توسعه در شهرستانی شود پذیرفتن این مطلب، رسمیت دادن به ظلم و فساد آن وزیر است. نمایندگی مجلس، کار سیاسی و آشکاری است و کار امنیتی و چریکی نیست. رای نماینده باید آشکار باشد و مبنایی برای ارزیابی عملکرد آن نماینده باشد. من عقیده دارم نباید به این بهانه ها از شفافیت آرا خودداری کنیم.

منبع: برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر