کد خبر: 101571
A

فعال سیاسی اصولگرا: اقدامات دولت در سیاست خارجی برخلاف سیاست‌های نظام است/ دولت برای مذاکره جدید خیز برداشته است

اقدامات دولت در سیاست خارجی برخلاف سند سیاست‌های کلی نظام است

فعال سیاسی اصولگرا: اقدامات دولت در سیاست خارجی برخلاف سیاست‌های نظام است/ دولت برای مذاکره جدید خیز برداشته است

به گزارش دیده بان ایران؛ رضا روستاآزاد عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اهداف آمریکا برای طرح موضوع احیای برجام گفت: برعکس ترامپ که در پی کسب قدرت سخت بود، فعالان سیاسی دولت جدید به دنبال قدرت نرم هستند. از مصادیق قدرت نرم چرب زبانی، مذاکره و نهایتاً فریب طرف مقابل است و درست مثل تفاوت سیاست یزید و معاویه!

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران افزود: بایدن به سیاست softpower معتقد است، همانطور که قبلاً بایدن در زمان معاونت ریاست جمهوری اوباما این موضوع را در سطح بین‌الملل دنبال می‌کرد. امروز بار دیگر با روی کار آمدن بایدن، آمریکا در پی این است که با مذاکره مجدد اهداف خود را پیش ببرد؛ بخصوص اگر طرف مقابل مذاکره یک تیم لیبرال نرم و پذیرای ذلت باشد.

وی درباره مذاکره مجدد با آمریکا نیز گفت: همانطور که بارها مقام معظم رهبری فرمودند، برگشت به مذاکره یعنی همه تحریم‌ها برطرف شود. اگر کلیه تحریم‌ها برداشته شود، نشان‌دهنده این است که یک صداقتی وجود دارد که البته بسیار بعید است؛ اما اگر بگویند بیایید بر سر تحریم‌ها صحبت کنیم این عین فریب خوردن است.

روستاآزاد نسبت به اتخاذ سیاست نسبت به مذاکره مجدد ابراز نگرانی کرد و افزود: متأسفانه شاهد هستم که خیز دولت به سمت مذاکره مجدد است؛ اما باز هم نتایج این مذاکرات چیزی جز اتلاف وقت و انرژی نخواهد بود.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران اقدامات دولت در سیاست‌های خارجی برخلاف سندهای بالادستی و سیاست‌های کلی نظام دانست و اظهار کرد: دولت ابداً بر اساس سندهای بالادستی که با هدف عزت و مصلحت نظام تدوین شده، عمل نکرده است. متأسفانه از برجام چیزی جز کوتاه آمدن‌های بسیار، ذلت و حتی وابسته نشان دادن آب آشامیدنی به توافق با غرب چیز دیگری ندیده‌ایم. خط فکری که آمریکا را کدخدا بخوانی جز ذلت نتیجه دیگری نخواهد داشت.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر