کد خبر: 101653
A

ابوالفضل عمویی: نکته مهم سفر قالیباف، نامه رهبر انقلاب خطاب به پوتین بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه این سفر علاوه بر توسعه روابط پارلمانی می‌‌تواند به کلان‌‌تر‌‌کردن و عمیق‌‌تر‌کردن روابط تهران و روسیه در سطح کلان کمک کند، گفت: جبهه مهم این سفر، نامه رهبر انقلاب خطاب به پوتین، رییس فدراسیون روسیه است که محتوای آن نیز بر همین نگاه به تعمیق‌بخشی به روابط و ارتقای آن به سمت راهبردی تاکید دارد.

ابوالفضل عمویی: نکته مهم سفر قالیباف، نامه رهبر انقلاب خطاب به پوتین بود

به گزارش دیده بان ایران؛ ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که همراه دکتر محمدقالیباف به مسکو سفر کرده است، درباره اهداف این سفر گفت: تحولات مختلفی در کشورهای مختلف در حال رخ دادن است، اما واقعیت این است که روابط ایران و روسیه روابط تاریخی و استوار است، به‌ویژه آنکه تجربه‌‌‌ای از همکاری روس‌ها در دورانی که از جانب دونالد ترامپ،  رییس‌جمهور آمریکا و سیاست فشار حداکثری، تحت فشار بودیم دوستانی مانند روسیه و کشورهای دیگر بودند که از مواضع بحق جمهوری اسلامی حمایت ‌کردند.
وی افزود: با توجه به اینکه در آمریکا تغییرات سیاسی رخ داده است اما واقعیت این است که ما همکاری‌هایمان با روسیه با این سابقه مثبت، لازم است که هم حفظ شود و هم ارتقا پیدا کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به پیام رهبر انقلاب برای رییس‌جمهور روسیه، تاکید کرد: در این مقطع حساس رهبر انقلاب این نگاه را داشتند که در سفر دکتر قالیباف به روسیه پیام و رویکرد جمهوری اسلامی برای توسعه همکاری‌ها و تعمیق‌بخشی به طرف روس از جمله رییس‌جمهور روسیه آقای پوتین ابلاغ شود. ما تلاش داریم که در جوانب مختلف سطح روابط فعلی را مستمرتر با عمق بیشتر به سمت روابط راهبردی سوق دهیم و از این جهت، این سفر جنبه مهمی در روابط ایران و روسیه دارد.
عمویی با بیان اینکه این سفر علاوه بر توسعه روابط پارلمانی می‌‌تواند به کلان‌‌تر‌‌کردن و عمیق‌‌تر‌کردن روابط تهران و روسیه در سطح کلان کمک کند، گفت: جبهه مهم این سفر، نامه رهبر انقلاب خطاب به پوتین، رییس فدراسیون روسیه است که محتوای آن نیز بر همین نگاه به تعمیق‌بخشی به روابط و ارتقای آن به سمت راهبردی تاکید دارد.
وی با اشاره به فرصت ‌‌های همکاری میان ایران و روسیه خاطرنشان کرد: تهران‌-مسکو فرصت‌‌‌های بی‌نظیری در زمینه‌‌‌های اقتصادی، امنیتی و سیاسی برای همکاری با یکدیگر دارند، به‌‌ویژه از جنبه همسایگی؛ چنانکه همکاری سیاسی و امنیتی دو کشور در موضوع سوریه به نحو خوبی پیش رفت و جنبه‌‌‌های دیگر نیز می‌‌تواند به این همکاری‌ها افزوده شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: جنبه‌‌‌های مخلتف همکاری دیگری میان دو کشور وجود دارد، چه در قفقاز و چه در منطقه که دو کشور می‌‌توانند برای مقابله با رویکرد یکجانبه‌گرایی غرب در منطقه با یکدیگر همکاری داشته باشند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر