کد خبر: 101671
A

آیت الله اعرافی: سخنرانی های امام خمینی تغییر نقشه تمدنی عالم را هدف گرفته بود

مدیر حوزه های علمیه گفت: در دل گفتمان و سخنرانی امام خمینی در فیضیه و مسجد اعظم لایه های عمیق دیگری نهفته بود که فراتر از ایران و منطقه بلکه جهان آن روز بود و تغییر نقشه تمدنی عالم را هدف گرفته بود.

آیت الله اعرافی: سخنرانی های امام خمینی تغییر نقشه تمدنی عالم را هدف گرفته بود

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت الله علیرضا اعرافی در مراسم رونمایی از کتاب حضرت آیت الله مکارم شیرازی در اسناد ساواک ضمن خیرمقدم به حاضرین و گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: شهر و حوزه علمیه قم سرآغاز و سرچشمه جوشان یک نهضت بزرگ و گفتمان نوین در جهان معاصر بودند بنابراین حوزه علمیه قم و مردم این شهر باید به خود افتخار کرده و ببالند.

او افزود: ملت ایران باید افتخار کند در دنیایی که در مسیری غیر از دین حرکت می کردند و دنیای غرب با تکیه بر فناوری خود، مسیری جز عالم غیب را طی می کرد و در معادلات سیاسی و اجتماعی آن، دین هیچ جایگاهی نداشت، از دل قم و درون فیضیه، ندایی نو برخاست و پرچم جدیدی برافراشت و گفتمان نوینی را سرداد که نه تنها ایران را هدف گرفته بود بلکه در دل این گفتمان و سخنرانی امام خمینی در فیضیه و مسجد اعظم لایه های عمیق دیگری نهفته بود که فراتر از ایران و منطقه بلکه جهان آن روز بود و تغییر نقشه تمدنی عالم را هدف گرفته بود.

مدیر حوزه های علمیه گفت: ۲۲ بهمن خاطره ای ساده و اتفاقی متعارف نیست، آن فکر و فرهنگ امام و عظمت ملت ایران بود که موانع غیرقابل وصف را کنار زد.

منبع: شفقنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر