کد خبر: 101682
A

یکی از همافران سال ۵۷ مدعی شد: آ‌یت‌الله طالقانی می گفت انقلاب حداقل ۱۰ سال دیگر پیروز می‌شود

این همافر نیروی هوایی با تشریح تلاش رژیم پهلوی برای تیراندازی هوایی به مردم در تظاهرات اظهار داشت: روز قبل از اربعین به یکباره یک دستورالعمل در مهرآباد به ما دادند که به 16 فروند هواپیما فشنگ جنگی بزنید در حالی که فشنگ جنگی را برای تمرین خلبان نمی‌زنند و فقط برای زدن انسان‌ها به کار می‌برند چون مَرمی آن وقتی به زمین برمی‌خورد، مثل نارنجک منفجر می شود و ترکش‌هایش افراد مختلف را می زند.

یکی از همافران سال ۵۷ مدعی شد:  آ‌یت‌الله طالقانی می گفت انقلاب حداقل ۱۰ سال دیگر پیروز می‌شود

به گزارش دیده بان ایران،  برنامه سرچشمه با حضور «سرهنگ مهدی آقاجانی» از همافرانی که سال۵۷ با امام در مدرسه علوی دیدار داشتند از شبکه پنجم سیما به روی آنتن رفت. 

وی با بیان اینکه خبرهای نیروی هوایی را من به آقای طالقانی می‌رساندم، گفت: مثلا یک راهپیمایی در تاسوعای ۵۷ و یک راهپیمایی در روز عاشورا در تهران داشتیم که در آنجا مرگ بر شاه اوج عمومی گرفت و راهپیمایی های متفرقه هم انجام مید و در اربعین۵۷ قرار بود یک راهپیمایی انجام شود.

این همافر نیروی هوایی با تشریح تلاش رژیم پهلوی برای تیراندازی هوایی به مردم در تظاهرات اظهار داشت: روز قبل از اربعین به یکباره یک دستورالعمل در مهرآباد به ما دادند که به 16 فروند هواپیما فشنگ جنگی بزنید در حالی که فشنگ جنگی را برای تمرین خلبان نمی‌زنند و فقط برای زدن انسان‌ها به کار می‌برند چون مَرمی آن وقتی به زمین برمی‌خورد، مثل نارنجک منفجر می شود و ترکش‌هایش افراد مختلف را می زند.

آقاجانی در این دیدار گفت: تصور ما این بود که می‌خواهند راهپیمایی را بزنند، پس من در مهرآباد به رفقایمان گفتم هرکس پای این کار برود، یقین بداند که امشب من او را می‌کشم. من به اتفاق یکی از دوستان به اسم آقای امیدی تا پیچ شمران منزل آیت‌الله طالقانی رفتیم و به ایشان گفتم مردم را می‌خواهند با هواپیما بزنند و گفتم ما قائده‌ای در نیروی هوایی به اسم FODداریم و اگر دو یا سه پیش‌دهانه موتور هواپیما قرار دهیم، هیچ خلبانی جرات نمی‌کند پرواز کند و اگر روشن کنند موتورهایشان از کار می‌افتد. ایشان گفت ما نیاز به این هواپیماها داریم.

وی ادامه داد: من به ایشان گفتم ما چقدر باید ادامه دهیم تا این انقلاب پیروز شود و ایشان گفتند حداقل 10سال. در حالی که آن روز تا پیروز انقلاب شاید بیش از 20روز نمانده بود. گفت شما هواپیما را خراب نکنید ولی امشب را در مهرآباد بمانید و اگر صبح خواستند پرواز کنند، هرکاری از دستتان برمی‌آید انجام دهید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر