کد خبر: 101690
A
سخنگوی حزب جمهوریت در گفتگو با دیدبان ایران:

درخواست 370 عضو حزب جمهوریت از وزارت کشور برای برگزاری مجمع فوق العاده / در انتخابات 1400 سلامت و معیشت مردم مورد توجه جمهوریت است

عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت در ادامه با اشاره به اختلافات پیش آمده در این حزب افزود: حزب جمهوریت ایران اسلامی تمام مراحل قانونی تاسیس و اخذ پروانه فعالیت سیاسی را با سرعت و دقت تحت مدیریت معقول و منطقی دبیرکل خوشنام و انقلابی خود جناب دکتر منتجب‌نیا، طی نموده است.

درخواست 370 عضو حزب جمهوریت از وزارت کشور برای برگزاری مجمع فوق العاده / در انتخابات 1400 سلامت و معیشت مردم مورد توجه جمهوریت است

حمیدرضا کارگر، رئیس ستاد برگزاری مجمع عمومی حزب جمهوریت در گفتگو با دیده بان ایران گفت: مجمع عمومی عادی حتما سالی یکبار باید برگزار شود که دستور جلسه در همه تشکیلات تقریبا یکسان است و مطابق اساسنامه حزب جمهوریت ایران اسلامی در مجمع عمومی عادی هر سال بازرسین جدید انتخاب می شوند و سه سال یکبار هم اعضای شورای مرکزی مجدد انتخاب خواهند شد. مجمع عمومی فوق العاده نیز مطابق اساسنامه حزب، وظیفه مشخص اصلاح اساسنامه و عزل اعضای  شورای مرکزی را دارد . کمیسیون ماده  10قانون نحوه نظارت بر فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی کشور  مواردی را در اساسنامه الزام به اصلاح کرده است که حتما در مجمع عمومی فوق العاده باید مطرح و به تصویب اکثریت اعضای حاضر در مجمع برسد و یکی از مکانیزم های تحقق مجمع عمومی فوق العاده درخواست حداقل یک سوم از اعضای عادی حزب است که  370 نفر از اعضای حزب در سراسر کشور، درخواست رسمی خود برای برگزاری این همایش بزرگ و مهم حزبی به مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده 10 تقدیم نموده اند.

به گزارش دیده بان ایران؛ این عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت در ادامه با اشاره به اختلافات پیش آمده در این حزب افزود: حزب جمهوریت ایران اسلامی تمام مراحل قانونی تاسیس و اخذ پروانه فعالیت سیاسی را با سرعت و دقت تحت مدیریت معقول و منطقی دبیرکل خوشنام و انقلابی خود جناب دکتر منتجب‌نیا، طی نموده است و مطابق قانون بالاترین مقام حقوقی و اجرایی حزب، دبیرکل مستقر و قانونی حزب است و کلیه اطلاعیه ها و بیانیه ها و مواضع حزبی می بایست با مسئولیت نهایی دبیرکل و پس از مشورت در کمیته ها ، شاخه ها و دفاتر تخصصی اعلام شود . لذا برخی خبرپراکنی های مغرضانه و اعلام برگزاری جلسه شورای مرکزی حضوری در این شرایط کرونایی خاص محلی از اعراب ندارد و مصوبات احتمالی هم بخاطر عدم حضور اکثریت دو سوم (۳۰) نفره شورای مرکزی کاملا باطل است . علیرغم شانتاژهای رسانه ای جمعی اندک از اعضای شورای مرکزی که متاسفانه ردصلاحیت شده اند و یا خط مشی سیاسی آنها فرسنگ ها با مرامنامه  اصلاح طلبانه و ساختارمند و اصولی حزب فاصله دارد ، تمامی مراجع قانونی و رسمی کشور دکتر منتجب نیا را دبیرکل مقتدر حزب جمهوریت ایران اسلامی می دانند.

سخنگوی حزب جمهوریت همچنین درباره مواضع انتخاباتی این تشکل سیاسی برای انتخابات 1400 تصریح کرد: کمیته انتخابات حزب از چندین ماه پیش فعال شده است و ضمن تبیین وظایف و تأسیس ساختار انتخاباتی خود در سراسر کشور کلیه فعالیتهای سیاسی داخلی و خارجی و بخصوص مواضع افراد و احزاب و جبهه های سیاسی را رصد می کند و خروجی مباحث این کمیته از طریق دبیرکل و سخنگوی حزب رسانه ای می شود. 

وی در پایان خاطرنشان ساخت: حضور فعال و متعهدانه حزب جمهوریت در انتخابات مهم پیش رو و حمایت از افراد متخصص و کارآمد و پاک دست که سلامت جامعه و معیشت مردم در اولویت برنامه های آنهاست ، مورد توجه ما خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر