کد خبر: 101698
A

نماینده مجلس: اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به درخواست شورای نگهبان بود

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: ورود مجلس به ترسیم معیار برای نامزد انتخابات ریاست جمهوری شاید به درخواست شورای نگهبان از مجلس و کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی بوده است.

نماینده مجلس: اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به درخواست شورای نگهبان بود

به گزارش دیده بان ایران؛ جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره علت رد قانون انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان اظهار کرد: نماینده شورای نگهبان نیز در جلسه کمیسیون شورا‌ها حضور داشتند و نظرات خودشان را مطرح می‌کردند از این رو این اصلاحیه‌ها با مشارکت نماینده وزارت کشور و شورای نگهبان انجام شده است.


وی ادامه داد: این طور نبوده است که چند نفر در کمیسیون و با دیدگاه خودشان قانون انتخابات ریاست جمهوری را بنویسند و این ایرادات هم از سوی شورای نگهبان برای یک قانون موضوع جدیدی نیست و در سالیان گذشته هم وجود داشته است.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه کمیسیون درصدد است ایرادات را اصلاح کند تا به انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری برساند، گفت: موضوع بعدی که وجود دارد این است که مجلس یازدهم و علی الخصوص کمیسیون شورا‌ها هیچ نیت خاصی برای انتخابات ۱۴۰۰ ندارند از این رو قصد تصویب این قانون نگاه سیاسی نیست.

رشیدی در پاسخ به این سوال که یکی از ایرادات شورای نگهبان به این قانون مشخص کردن معیار‌های نامزد‌ها توسط مجلس بود که این اقدام با وظایف شورای نگهبان همخوانی ندارد، تصریح کرد: اعضای کمیسیون تلاششان آن بود که ورودی ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری را یک چارچوبی ببخشند.

وی تاکید کرد: ورود مجلس به ترسیم معیار برای نامزد انتخابات ریاست جمهوری شاید به درخواست شورای نگهبان از مجلس و کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی بوده است.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با اشاره به این موضوع که چرا مجلس به موضوعات از جمله پول‌های کثیف ورود نکرده است، بیان کرد: مثلا در بحث پول‌های کثیف نهاد‌هایی وجود دارد که در رابطه با این موضوع تصمیم گیر هستند مانند وزارت اطلاعات که اگر به این نتیجه برسند که در انتخاباتی هزینه‌های نادرستی انجام می‌شود این موضوع و تخلف را ارائه می‌دهد به مراجع چهارگانه و رسیدگی می‌شود.

رشیدی افزود: از این رو مجلس درصدد بود تا در رابطه با سن، مدرک تحصیلی و سوابق سیاسی در قانون انتخابات ریاست جمهوری یک چارچوبی تعیین کند که هر کسی دیگر برای نشستن بر این صندلی احساس تکلیف نکند.

منبع: snn.ir/

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر