کد خبر: 101702
A

معصومه ابتکار: استفاده دانش آموزان از اینترنت لازمه آموزش دادن به آنهاست

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به خطرات فضای مجازی و اینترنت برای کودکان، گفت: در شرایط فعلی که فعالیت دانش آموزان در بستر اینترنت شکل می‌گیرد، جز آموزش، آگاهی و شناخت هیچ راه دیگری برای مصونیت نداریم.

معصومه ابتکار: استفاده دانش آموزان از اینترنت لازمه آموزش دادن به آنهاست

به گزارش دیده بان ایران؛ معصومه ابتکار در مراسم امضا تفاهم‌نامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اهمیت حفاظت از کودکان در برابر خطرات فضای مجازی و اینترنت اظهار کرد: از جمله مباحث مهم در کنار توجه و ارائه آموزش‌ها به زنان و خانواده، حفاظت از امنیت خانواده و کودکان است. از جمله مهم ترین مولفه‌های حفاظت امنیت خانواده به ویژه در شرایط پاندمی کووید ۱۹ افزایش مهارت استفاده از اینترنت دانش آموزان است.

وی ادامه داد: اگر مادران و کودکان و جوانان بدانند با چه مخاطرات جدی در فضای مجازی مواجه‌اند و تهدیدها را بشناسند می‌توانند مصونیت خود و خانواده خود را حفظ کنند. در غیر این صورت آسیب‌های فراوانی به شکل شبکه‌های سازمان یافته خانواده‌ها را تهید می‌کند و ما باید توجه ویژه به ارائه این آموزش‌ها داشته باشیم.

ابتکار با اشاره به سفر اخیر خود به کردستان ادامه داد: زنان کردستان در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصاد خلاق و هنر بسیار مشتاق بودند چراکه ماهیت برخی استان‌ها نظیر کردستان با هنر و موسیقی گره خورده است. ما باید به عنصر هنر به عنوان بخشی از اقتصاد خلاق و برای ورود به عرصه مجازی و بازارهای مجازی ارائه کالا و خدمات توجه کنیم.

معاون زنان و خانواده رییس جمهوری با اشاره به فعالیت برخی زنان کارآفرین کرمانشاه در بازارهای کشور عراق، افزود: برخی از زنان کارآفرین کرمانشاه توانسته‌اند به بازارهای عراق متصل شوند و بسیار مشتاق بودند علاوه بر این حضور فیزیکی در بازارهای کشور عراق بتوانند از طریق ارتباطات مجازی با کشورهای منطقه ارتباط برقرار کنند و تولیدات ایران را به عرصه جهانی وارد کنند.

وی تصریح کرد: امروزه بسیاری از زنان روستایی می‌توانند از طریق ارایه خلاقانه صنایع دستی و هنر نیاکان خود به گونه‌ای جذاب برای جوانان کارآفرینی و فعالیت کنند. در پنجمین نمایشگاه صنایع دستی دهه فجر امسال دو خانم روستایی لوح جهانی دریافت کردند و دغدغه آنها این بود که چگونه بتوانند از روستا با جهانیان ارتباط بگیرند و کالاهای خود را در بازارهای جهانی ارائه کنند. ما نباید اقتصاد خلاق، هنر و صنایع دستی و مزیت‌های درون کشور را دست کم بگیریم.

ابتکار ادامه داد: این معاونت توانسته است از طریق هم افزایی سه جانبه با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزارت ارتباطات زمینه توان افزایی زنان برای حضور در بازار های مجازی را افزایش دهد. مبادله تجربیات و اطلاعات تعیین کننده جهت ورود به بازار مجازی و ارائه کالا و خدمات و آموزش و توان افزایی مهم است. از این رو باید بر روی موضوع استارتاپ‌ها و با توجه ویژه بر نیروی جوان و خلاق تمرکز کرد.

وی در پایان گفت: این معاونت در راستای توان افزایی اقتصادی زنان حدد سه سال است که با وزارت کار و وزارت کشور و بخش‌های دولتی الگو سازی خوبی در کسب‌و کار موفق انجام داده است اما تمامی طرح هنگام رسیدن به بازاریابی نیازمند تقویت بیشتر هستند و باید بر روی آن بیشتر از پیش کار شود. امیدوارم از طریق این تفاهمنامه بتوانیم الگوی موفقی برای زنان و خانواده ایرانی ایجاد کنیم.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر