کد خبر: 101719
A

آیا دیدار با آیت الله سیستانی در برنامه سفر ابراهیم رئیسی به عراق بود؟/ چرا سیستانی با رئیسی دیدار نکرد

دو تن از نامزدهای بالقوه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ این روزها در دو کشور مهم استراتژیک که نقش غیرقابل انکاری در سیاست خارجی ایران دارند حضور بهم رسانده اند و از قرار هر کدام از این افراد حامل پیام مهمی برای رهبران این کشورها هستند.

آیا دیدار با آیت الله سیستانی در برنامه سفر ابراهیم رئیسی به عراق بود؟/ چرا سیستانی با رئیسی دیدار نکرد

به گزارش دیده بان ایران، دو تن از نامزدهای بالقوه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ این روزها در دو کشور مهم استراتژیک که نقش غیرقابل انکاری در سیاست خارجی ایران دارند حضور بهم رسانده اند و از قرار هر کدام از این افراد حامل پیام مهمی برای رهبران این کشورها هستند.

محمدباقر قالیباف در مسکو هرچند موفق به دیدار با ولادیمیر پوتین نشد اما همین چند دیدار با مقام های روسی به نظر برای او از جایگاه بسیار ارزشمندی برخوردار است. 

قالیباف که از هم اکنون خودش را نشسته بر صندلی پاستور تصور میکند این روزها در باورش و در دوران پیشاریاست جمهوری سعی میکند با شعار وزارت خارجه و تجارت بین الملل، از همین حالا به مسکو بفهماند که رویکرد دولت من (قالیباف) با روسیهِ پوتین قطعا بر اصل اقتصاد بنا نهاده خواهد شد و فروش هر چه بیشتر نفت که این مهم بدون مسکو امکان پذیر نخواهد بود.

اما در آن طرف ماجرا هم ابراهیم رئیسی روز گذشته برای دیدار با برخی مقامات عراقی وارد بغداد شد تا شاید او هم سیاست خارجه دولتش را برای عراق تبیین کند.

هرچند به نظر می رسد رئیس دستگاه قضا در این بین بدش نمی آمد که دیداری هم با مرجع عالیقدر شیعیان جهان یعنی آیت الله سیستانی داشته باشد اما اخبار رسیده حاکی از این است که شاید به همان دلیلی که قالیباف موفق به دیدار با پوتین نشد، ابراهیم رئیسی هم نتوانست در سفرش به عراق با یکی از تاثیرگذارترین شخصیت های مذهبی این کشور دیدار و گفت وگو داشته باشد.

هرچند به عقیده حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری «این نابخردی است که رئیس یک قوه را تحت فشار قرار دهند که چرا با رئیس قوه دیگری در کشور دیگر ملاقات نکرده یا به دیدار مرجعی در کشور دیگری نرفته است.»

اما با این وجود هر سیاستمداری که در این عرصه دستی بر آتش داشته باشد می داند که اهمیت سفر و دیدارهای دو نامزد آتی انتخابات و روسای قوای کنونی کشور به دو کشور عراق و روسیه چیست.

قالیباف و رئیسی به باور هم طیف های خود میدانند که شاید دیگر هیچ فرصتی مانند ۱۴۰۰ برای آنها جهت طی کردن محل کارشان تا پاستور بوجود نیاید.

بنابراین آنها می دانند که فرصت ها را نباید به راحتی از دست داد.

چه ملاقات با پوتین باشد و یا دیدار با یک مرجع عالیقدر!

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • علی

    ملاقات با پوتین کشککی نیست! هرکس بخواد پوتین رو ببینه (گذشته از اینکه بهش ملاقات بدن یا ندن!) باید چند روزی در قرنطینه کامل دولت روسیه بمونه...!!!!!!

  • سینا

    والا
    انگار حالا هر روز روحانی با اینا دیدار داره که از بقیه انتظار دارن. ضمنا بدون اینکاراها هم رای با اصلاح طلبا نیست
    اونا خودشونم خوب میدونن که خرابکاری روحانی تا صد سال دیگه از ذهن ایرانیا خارج نمیشه خخخ

ارسال نظر