کد خبر: 101722
A

سازمان ملل: کره شمالی ۳۰۰ میلیون دلار رمز ارز سرقت کرده است

در یکی از گزارشات محرمانه سازمان ملل آمده است، کره شمالی در ماه‌های اخیر بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از ارزهای رمزگذاری‌شده را از طریق حملات سایبری سرقت کرده تا هزینه برنامه‌های ممنوع شده اتمی و موشک بالستیک‌اش را تامین کند.

سازمان ملل: کره شمالی ۳۰۰ میلیون دلار رمز ارز سرقت کرده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خبرگزاری فرانسه، این گزارش که توسط هیاتی از کارشناسان سازمان ملل ناظر بر تحریم‌های کره شمالی تهیه شده، تاکید دارد که ارزش کل دزدی پیونگ‌یانگ از ارزهای مجازی از سال ۲۰۱۹ تا نوامبر ۲۰۲۰ تقریبا برابر با ۳۱۶.۴ میلیون دلار است.

در این گزارش که به دست خبرگزاری فرانسه رسیده، آمده است: نهادهای مالی و تبادلات مالی هک شدند تا هزینه توسعه برنامه موشکی و اتمی کره شمالی تامین شود.  

بخش اعظم این مبلغ از دو سرقتی که در اواخر سال گذشته انجام شد، تامین شده است.

کره شمالی به خاطر هدایت ارتشی هزاران نفره از هکرهای ماهر که به شرکت‌ها، موسسات و محققان در کره جنوبی و دیگر کشورهای جهان حمله کرده‌اند، معرف است.

کره شمالی همچنین به سوءاستفاده از توانایی‌های سایبری‌اش برای بدست آوردن مزایای مالی متهم شده است.

کره شمالی به خاطر برنامه‌های ممنوع شده موشک بالستیک و تسلیحات اتمی‌اش تحت تحریم‌های بین‌المللی متعددی قرار دارد؛ برنامه‌ای که تحت رهبری کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به سرعت پیشرفت یافته است.

این هیات سازمان ملل اعلام کرد که درباره یکی از حملات سایبری سال ۲۰۲۰ علیه یکی از تبادلات ارزهای رمزگذاری شده که منجر به سرقت شدن ارزهای رمزگذاری شده به ارزش ۲۸۱ میلیون دلار شد، تحقیق می‌کند.  

حمله سایبری دوم که یک ماه بعد از حمله سایبری نخست صورت گرفت، ۲۳ میلیون دلار عایدی به همراه داشت.

در این گزارش آمده است: تجزیه و تحلیل اولیه بر مبنای بردارهای حمله و تلاش‌های متعاقب برای پولشویی این دستاوردهای غیرقانونی قویا ارتباطاتی با کره شمالی را نشان می‌دهد.

همزمان با بالا رفتن ارزش بیتکوین و دیگر ارزهای رمزگذاری شده، هکرهای کره شمالی ظاهرا کمپین‌های خود برای بدست آوردن بودجه‌هایی از طریق حمله به تبادلات ارزهای رمزگذاری شده را تقویت کرده‌اند.

این در حالی است که پیونگ‌یانگ این اتهامات را رد کرده و تاکید دارد که هیچ ارتباطی با حملات سایبری ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر