کد خبر: 101751
A

روحانی: تلاش کردیم که مردم برای درمان هزینه کمتری پرداخت کنند/ هنوز حسن نیتی در دولت جدید آمریکا ندیده ایم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در طول این دولت تلاش ما بر این بود که مردم برای درمان هزینه کمتری پرداخت کنند، گفت: اینکه پرداختی مردم از ۳۷ درصد برای تخت‌های بیمارستانی به ۱۰ درصد کاهش یافته به معنای این است که کمک بزرگی به مردم شده است.

روحانی: تلاش کردیم که مردم برای درمان هزینه کمتری پرداخت کنند/ هنوز حسن نیتی در دولت جدید آمریکا ندیده ایم

به گزارش دیده بان ایران؛ حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت بهداشت ضمن تبریک ایام دهه فجر، اظهار کرد: همانطور که دیروز نیز در سخنرانی خود تاکید کردم باید بگویم که در بخش سلامت شاهد انقلاب بزرگی بودیم و کار عظیمی را شاهد بودیم. در طول رژیم گذشته ۵۰هزار تخت بیمارستان در کشوری داشتیم و ۱۳ هزار پزشک در ایران بود اما امروز ما کشوری دارای بهداشت و درمانی در تراز کشورهای توسعه یافته هستیم.

رییس جمهور افزود: امروز مردم کشور ما نیاز به پزشکان خارجی ندارند و بسیاری از مردم منطقه و ایرانیان خارج‌نشین برای درمان به کشور می‌آیند.

وی با بیان اینکه امروز صادرکننده دارو و تجهیزات پزشکی هستیم، گفت: بخش درمان ما یکی از مراکز مهم گردشگری است. بیمارستان‌های استان‌های مهم کشور از جمله استان‌های مرزی، همواره پذیرای بیماران از خارج از کشور هستند و این برای مردم ما بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: در طول این دولت تلاش ما بر این بود که مردم از جیب خود برای درمان هزینه کمتری پرداخت کنند. 

روحانی بیان کرد: اینکه پرداختی مردم از ۳۷ درصد برای تخت‌های بیمارستانی به ۱۰ درصد کاهش یافته به معنای این است که کمک بزرگی به مردم شده است.

وی ادامه داد: از لحاظ اکسیژن امروز می‌توانیم به ۶۰ هزار نفر خدمت‌رسانی کنیم. کاری عظیمی در این زمینه توسط شرکت‌های دانش بنیان انجام شد و دانمشندان و تولیدگران داخلی ما در حال فعالیت هستند.

رییس دولت دوازدهم گفت: مردم ما شاهد بودند که در یک زمان کوتاه و به سرعت ماسک به اندازه کافی و با قیمت مناسب خدمت مردم عرضه شد و این نشان دهنده این است که فعالبت و تولید ما و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان است. 

وی گفت: نیازهای بیمارستانی ما از قبیل سی‌تی‌اسکن و ونتیلاتور‌ را شرکت‌های دانش بنیان داخلی تأمین کردند و در برخی از زمینه‌ها ما در حد صادرات هستیم.

روحانی گفت:امیدواریم تا پایان سال  آنهایی که بیشتر در معرض خطر هستند از واکسن برخوردار شوند و بعد انشاالله برای سال بعد واکسیناسیون عمومی تر را آغاز خواهیم کرد تا بتوانیم مردم را از این نظر ایمن بسازیم.

وی خاطر نشان کرد:اگر  ۷۵ درصد واکسینه شوند این بیماری زنجیرش قطع و تمام شده است، البته عده‌ای این بیماری را گرفتند و گذراندند و به طور طبیعی واکسینه شدند.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد:هر جا نیازهای بهداشتی و درمانی در  کشور باشد وزارت درمان و بهداشت حضور خواهد داشت و ما در دولت  در کنار این وزارتخانه خواهیم بود؛ ما شرایط سخت مالی و ارزی و پولی تامین ارز را فوری فراهم کردیم.

وی ادامه داد:امروز آن  جنایتکاری که در کاخ سفید سرکار بود و نمی ذاشت این پول ما در بانک‌ها   گردش کند  و هفته ها درگیر آن بودیم که پولی را از بانکی به بانک دیگر منتقل کنیم امروز دیگر نیست، البته هنوز هم در این دولت جدید ما آثار جدیدی و حسن نیتی مشاهده نکردیم.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: در کلام چیزهایی گفته شده است اما  در عمل  باید ببینیم چه کار می کند و چگونه می خواهند کارهای آن جنایت را جبران کنند.

وی ادامه داد: امروز یک تروریست بزرگ  بر کنار و بی آبرو شده جنایت‌های بدی در این مدت کرده است این دولت جدید باید به فکر باشد و عملاً باید از آن  راه برگردد چون مشخص است آن راه شکست خورده است.

روحانی خاطر نشان کرد: فشار حداکثری به مردم ایران شکست خورده است، جنگ اقتصادی نسبت به ملت ایران شکست خورده است البته هنوز  رنج و مشکلات در میان مردم ما وجود دارد و دولت جدید آمریکا در اگر در مسائلش راستگو است راه خودش را باید عوض  و راه جدیدی را آغاز کند.

وی تاکید کرد: دولت جدیدآمریکا  آن چیزی که در گذشته بوده است را جبران کند.

رئیس قوه مجریه خاطر نشان کرد: سلامت  و  بهداشت و درمان  مردم بسیار مهم است اما نباید آن را تنها بر عهده وزارت بهداشت  بگذاریم خیلی‌های دیگر باید در کنار بهداشت و درمان قرار گیرد. وزارت  ورزش و جوانان اگر فعال شود  و در کنار بهداشت قرار گیرد  جامعه توانمندی در برابر بیماری خواهیم داشت .

وی ادامه داد: محیط زیست می‌تواند کمک باشد، ما امروز ۷۶ میلیون لیتر بنزین در روز یورو ۴ و یورو ۵ تحویل مردم می‌دهیم که  در اولین روز  دولت صفر بوده است.

روحانی بیان کرد: وقتی ما می‌توانیم آب آشامیدنی سالم و تسویه شده به مردم تحویل دهیم و فاضلاب را جمع آوری کنیم  در واقع این ها همه شان بهداشت و درمان است و همه در کنار هم باید این کار عظیم را انجام دهیم.

وی ادامه داد:بخشی از بهداشت کشاورزی ماست این که محصولات چگونه باشد تا به مردم ویتامین برسند.بنابراین کشاورزی ما در کنار بهداشت و درمان است . همچنین بسیاری از بخش های مختلف در کنار هم هستند آموزش و پروش غربالگری و تست سلامتی را انجام می‌دهند اینها همه بهداشت و درمان است.

وی گفت: بنده می‌گویم که در این دولت در بخش بهداشت و درمان انقلاب رخ داده، این انقلاب کاری عمومی است، همه بخش‌هایی که متکفل بخش سلامت هستند، این موضوع را بر دوش گرفته‌اند و امروز شاهد تحول بزرگی در این حیطه در کشور هستیم.

روحانی  بیان کرد: در این دولت شاهد سلامت الکترونیک بودیم و پرونده سلامت الکترونیکی برای مردم تشکیل شده و نسخه‌پیچی از طریق الکترونیکی است که اقدامات مهمی است. ان‌شاءالله طرح سلامت الکترونیک را به زودی نهایی می‌کنیم و قدم‌های بزرگی در این زمینه برداشته شده است.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: این طرح باعث می‌شود که مردم راحت‌تر باشند، بسیاری از کارها از راه دور انجام می‌شود و لازم نیست که افراد به بیمارستانی مراجعه کنند.

وی ادامه داد:امروز برای ما روز مفیدی بود چرا که بیش از ۸۰۰ تخت بیمارستانی افتتاح شد و امیدواریم هزاران تخت دیگر تا پایان این دولت افتتاح شود. در یک استانی مشخص شد که صرفاً هزار تخت بیمارستانی داشته اما در این دولت ۷۰۰ تخت بیمارستانی دیگر در آن استان افتتاح شد که البته آن تخت‌های قبلی هم تأمین شده است. ما این راه را تا پایان دولت ادامه می‌دهیم. بنده بار دیگر از مدافعان سلامت، وزیر بهداشت و درمان، معاونان وزیر بهداشت و همه کسانی که در طول این یک سال برای سلامت مردم تلاش کردند، سپاسگزاری می‌کنم.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر