کد خبر: 101805
A

نماینده مردم بناب در مجلس: ۶۰ درصد کارهای مجلس یازدهم پوپولیستی است

«محمد باقری بنابی»،مردم بناب در مجلس با اشاره به طرح شفافیت آرا گفت: موافق شفافیت هستم اما اگر این طرح مجلس تصویب شود نمایندگان هر روز زیر فشار افکار پوپولیستی عده ای قرار می گیرند و کار کارشناسی در کشور تعطیل می شود و مجلسی که اکنون 60 درصد کارهایش عوام پرستی و پوپولیستی است در صورت تصویب این طرح، 90 درصد کارهایش پوپولیستی می شود.

نماینده مردم بناب در مجلس: ۶۰ درصد کارهای مجلس یازدهم پوپولیستی است
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «محمد باقری بنابی»،  نماینده  مردم  بناب و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم، در رابطه با"طرح شفافیت آرا" گفت: بحث شفافیت آرا در کمیسیون مجلس مطرح و بررسی شد ولی در صحن رای نیاورد. من به مزایا و معایب طرح کاری ندارم، اما باید دید شفافیت آرا از کجا آمده و ریشه آن از چیست. آیا شفافیت در همه جا موضوع خوبی است؟! در کشور سه نهاد مهم قانونگذاری داریم یکی مجلس، دیگری شورای نگهبان و سوم مجمع تشخیص مصلحت نظام است که  در صورت  اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان  ورود می کند،  اگر می خواهیم شفافیت داشته باشیم باید هر سه نهاد متولی قانون شفاف باشند. 

 

او ادامه داد: طرح شفافیت مجلس فقط برای رفع تکلیف است تا نمایندگان بگویند به قول  و وعده مان عمل کردیم. من در طرح مجلس شفافیتی نمی بینم فقط اسم شفافیت را دارد، موافقان طرح می گویند پیگیرند تا رای اعتماد به وزرا و استیضاح به صورت پنهان باقی بماند اما به نظر من اگر بنا است شفافیتی صورت بگیرد باید همه نهادها بدون رودربایستی شفاف شوند.

 

باقری بنابی گفت: موافق شفافیت هستم اما اگر این طرح مجلس تصویب شود نمایندگان هر روز زیر فشار افکار پوپولیستی عده ای قرار می گیرند و کار کارشناسی در کشور تعطیل می شود و مجلسی که اکنون 60 درصد کارهایش عوام پرستی و پوپولیستی است در صورت  تصویب این طرح، 90 درصد کارهایش پوپولیستی می شود و شفافیت در مجلس به معنای پوپولیستی حاصل می شود و شفافیتی که اصل بر صداقت باشد را شاهد نیستیم. همچنین نفاق و منافق پروری زیادتر می شود و خود سانسوری و نادیده گرفتن منافع ملی را شاهد خواهیم بود اما اگر همه دستگاه ها  شفاف شوند و هزینه این شفافیت را  بدهند، اتفاقات خوبی می افتد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر