کد خبر: 101836
A

زهره الهیان: دولت مقدمات خروج ایران از پروتکل الحاقی را فراهم کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کشورهای اروپایی باید تا سوم اسفند تحریم‌های ایران را لغو کنند و در غیر این صورت، دولت باید مقدمات خروج کشورمان از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را فراهم کند.

زهره الهیان: دولت مقدمات خروج ایران از پروتکل الحاقی را فراهم کند

به گزارش دیده بان ایران؛ زهره الهیان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ایران هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی‌آزمایی ایران قرار گیرد، گفت: فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، خطوط و حدود سیاست خارجی ما درباره برجام را مشخص کرد.

وی بیان کرد: خط دستگاه دیپلماسی ما در این عرصه کاملاً مشخص شد و باید خط قرمزهایی که مد نظر مقام معظم رهبری است، با دقت مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و حفظ صیانت از ملت ایران، مجلس مصمم است که در صورت عدم اجرای تعهدات کشورهای اروپایی در لغو تحریم‌ها، در تاریخ سوم اسفند ماه ایران از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی خارج شود.

الهیان تاکید کرد: دولت باید مقدمات خروج از پروتکل الحاقی را فراهم کند و اگر غیر از این عمل کند، قطعاً مجلس، مسئولان دستگاه‌های ذیربط را فرا می‌خواند و با ابزارهای نظارتی، اجرای دقیق قانون را دنبال خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر «مکرون» مبنی بر اینکه می‌توانم میانجی صادق و متعهد در مذاکرات تهران- واشنگتن باشم، گفت: اظهارات متناقض افرادی مانند مکرون یا مقامات سایر کشورها که سابقه خوبی در برجام نداشتند، نشان‌دهنده بی‌ثباتی و تزلزل آنان در مقابل اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قاعدتاً این‌گونه اظهارات و عدول از مواضع از سوی مقامات اروپایی به این جهت است که آنان نسبت به عزم و اراده مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان نظام جمهوری اسلامی برای اجرای قوانین و به ویژه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مطلع هستند.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر