کد خبر: 101865
A

منصور حقیقت پور: اصولگرایان به اندازه یک مینی‌بوس کاندیدای ریاست جمهوری دارند/ فساد مثل موریانه به جان نظام افتاده است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: ایرادی ندارد که یک نماینده به عنوان یک عنصر ایرانی نظر خود را بیان کرده و از افراد برای ورود به انتخابات دعوت کند. بالاخره ملاک مردم هستند و باید رای بدهند. من اطمینان دارم که جریانات دیگری هم داخل مجلس هستند که می‌توانند افراد دیگر را معرفی کنند.

منصور حقیقت پور: اصولگرایان به اندازه یک مینی‌بوس کاندیدای ریاست جمهوری دارند/ فساد مثل موریانه به جان نظام افتاده است

به گزارش دیده بان ایران؛ منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا گفت: الان اندازه یک مینی‌بوس کاندیدا داریم. هرکسی پیدا شده می‌خواهد کاندیدا شود. البته ایرادی هم ندارد، اما باید کاری کنیم تا افرادی وارد شوند که شان باشد.

 

انتخابات نزدیک است و برخی از سیاسون خود را برای ورود به انتخابات آماده می‌کنند. حالا یا رسما از اراده خود برای این کار گفته‌اند و یا نه. برخی دیگری از سیاسیون و مقامات، اما وقت خود را صرف دعوت از دیگران برای ورود به این کارزار می‌کننددر این میان برخی می گویند در مجلس تعدادی از نمایندگان در حال جمع آوری امضا برای دعوت از چهره‌ها برای حضور در انتخابات هستند.


منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا که سابقه نمایندگی مجلس را نیز دارد، در واکنش به این اقدام نمایندگان گفت: «به نظر من این یک اقدام استثنائی است که ازجمله وظایف نمایندگی به حساب نمی‌آید. اما ایرادی هم ندارد که یک نماینده به عنوان یک عنصر ایرانی نظر خود را بیان کرده و از افراد برای ورود به انتخابات دعوت کند».


وی این اقدام برخی از نمایندگان مجلس را چندان حائز اهمیت ندانست و گفت: «بالاخره ملاک مردم هستند و باید رای بدهد. من اطمینان دارم که جریانات دیگری هم داخل مجلس هستند که می‌توانند افراد دیگر را معرفی کنند».


حقیقت‌پور به تعدد کاندیدا‌های احتمالی اشاره کرد و گفت: «الان اندازه یک مینی‌بوس کاندیدا داریم. هرکسی پیدا شده می‌خواهد کاندیدا شود. البته ایرادی هم ندارد، اما باید کاری کنیم تا افرادی وارد شوند که شان باشد. افرادی برای انتخابات ریاست جمهوری باید مطرح شوند که امتحان پس‌داده هستند، کسانی که سختی انقلاب را کشیده باشند، درد فقرا را می‌دانند، اندیشه امام و مقام رهبری را با گوشت و پوست و استخوان لمس کرده باشند تا بتوانند در آن قالب فعالیت کنند و پیش بروند».


وی با تاکید بر اینکه «بهتر است درباره اینگونه اقدامات در مجلس حساسیت به خرج ندهیم» گفت: «الان در داخل مجلس یک عده دنبال کاندیداتوری آقای جلیلی هستند. برخی دنبال آقای قالیباف هستند. از داخل مجلس کاندیدا‌های مختلفی مطرح شده‌اند. آقای نیکزاد هست، آقای قاضی‌زاده‌هاشمی نایب رئیس مجلس کاندیدا است و حتی اخیرا آقای ذوالنوری را هم کاندیدا کرده‌اند. احتمالا معتدلین و اصلاح‌طلبان داخل مجلس هم برای خود افرادی را دارند که معرفی کنند. به این ترتیب خود مجلس یک مینی‌بوس راه می‌اندازد و می‌شود دو مینی‌بوس کاندیدا».


حقیقت‌پور درباره اینکه این دعوت کردن‌ها و نامه نوشتن‌ها در تصمیم نهایی افراد چه تاثیری دارد و آیا می‌تواند ابراهیم رئیسی را راضی به کاندیداتوری کند؟ گفت: «به نظر من خیلی تاثیرگذار نیست. بالاخره آقای رئیسی خودش می‌تواند تشخیص دهد که بیاید یا نه. او ظرف دو، سه سال پیگیری یک سیستم عدالت قضایی را در کشور ایحاد کرده و ورودش به انتخابات با این امر قطعا منافات دارد. ضمن اینکه ماندن او در این جایگاه محسنات بسیاری دارد و موجب می‌شود که کار نیمه‌تمام خود را تمام کند لذا قطعا آقای رئیسی تمام این پالس‌ها و پیام‌ها را دریافت کرده و براساس اندیشه و تشخیص خود تصمیم می‌گیرند».


وی افزود: «من فکر می‌کنم که آقای رئیسی تجارب سه سال گذشته خود را حیف نمی‌کنند. به هرحال برقراری عدالت و ریشه‌کنی فساد که مثل موریانه به جان نظام افتاده، خودش خدمت بزرگی است که ایشان در حال انجام آن است».

 

منبع: نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر