کد خبر: 101883
A

انتقاد سایت نزدیک به برخی نهادهای خاص از «جبهه اصلاح طلبان ایران»/ اصلاح‌طلبان برای جذب نیرو در مسیر «تقی شهرام» قرار گرفته اند

مشرق نیوز نزدیک به برخی نهادهای خاص نوشت: تا پیش‌ازاین نام گعده تصمیم‌گیری اصلاح‌طلبان؛ «شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی» بود که حالا با تغییر در واژه‌ها و کم شدن از کلمات نام اسلام از آن حذف‌شده و تبدیل به «جبهه اصلاح‌طلبان ایران» شده است؛ این گروه متشکل از دبیرکل احزاب اصلاح‌طلب همراه با معتمدین خاتمی هستند.

انتقاد سایت نزدیک به برخی نهادهای خاص از «جبهه اصلاح طلبان ایران»/ اصلاح‌طلبان برای جذب نیرو در مسیر «تقی شهرام» قرار گرفته اند

به گزارش دیده بان ایران؛ سایت تندروی مشرق نیوز نزدیک به برخی نهادهای خاص با انتشار گزارشی عجیب درباره تشکل جدید اصلاح طلبان که در ابتدا با نام نهاد اجماع ساز فعالیت انتخاباتی اش را آغاز کرده است نوشت:

تا پیش‌ازاین نام گعده تصمیم‌گیری اصلاح‌طلبان؛ «شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی» بود که حالا با تغییر در واژه‌ها و کم شدن از کلمات نام اسلام از آن حذف‌شده و تبدیل به «جبهه اصلاح‌طلبان ایران» شده است؛ این گروه متشکل از دبیرکل احزاب اصلاح‌طلب همراه با معتمدین خاتمی هستند.

این ماجرا درست به‌مانند، تغییر ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در سال ۱۳۵۴ است که طی آن باند تقی شهرام با حذف گروه مسلمان، این سازمان سیاسی را به یک تشکیلات مارکسیست متحول کرد؛ حالا بعد از سال‌های گروه رادیکال منتسب به خاتمی با حذف پسوند اسلامی همان مسیر را می‌رود. البته پیش‌ازاین و با ادعای سعید حجاریان در جهت مسلح کردن و پروژه آشوب خیابانی، زمینه‌های لازم برای پیوستن اصلاح‌طلبان به بدنه متلاشی‌شده و عفونی بیوه رجوی هموارسازی شده بود.

حال چه این تغییر نام؛ چه ازسر فراهم آوردن شرایط برای تأسیس یک تشکیلات لائیک باشد و چه به‌منظور جذب مخاطب بیشتر از پوسته خاکستری و چه چراغ سبز نشان دادن به آمریکایی‌ها، اصلاح‌طلبان برخلاف ادعاهای قبلی در بی‌میلی به مشارکت در انتخابات با بررسی‌ها در نقاط ضعف تشکیلاتی آخرین تلاش‌های خود را در جذب حداکثری گروه‌های سیاسی انجام می‌دهند.

به گفته کمیجانی، قرار است تشکیلات جدید از دبیر کل تمام احزاب اصلاح‌طلب در کنار معتمدان (اعضای گروهک نهضت آزادی) تشکیل‌شده و هدف آن ایجاد تفسیری متناسب با مقتضیات زمان از دین! تنوع و تکثر، برقراری روابط خارجی متکی بر با دیگر کشورها باشد.

دیکتاتور اصلاحات زیر بار انتقادات فراوان دست به شعبده‌بازی جدیدی زده است؛ آن‌هایی که خاتمی را خوب می‌شناسند؛ احتمالاً دیگر می‌دانند که او جز رادیکال‌های حزب منحله مشارکت توصیه‌های دیگری را نمی‌پذیرد؛ اما زرق‌وبرق تشکیلات جدید و بازی روانی با اعتقادات مردم آخرین برگ شانس آن‌ها برای انتخابات پیش رو است. جایی که به تعبیر محسن آرمین یا از فیلتر شورای نگهبان رد می‌شوند، یا با تکیه بر فضای انتخابات خودشان را برای تحولات آینده آماده می‌کنند.

مشرق نیوز همچنین مخاطب سخنان محمدرضا عارف در مجمع انجمن اسلامی معلمان که از دیکتاتوری‌های فردی گلایه کرده بود را «محمد خاتمی» معرفی کرده است.

 

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر