کد خبر: 101910
A

گزارش دومین مجمع عمومی حزب جمهوریت + جزئیات

درخواست ۱۷۰ عضو حزب از سراسر کشور مبنی بر قبول استعفای سه تن از اعضای شورای مرکزی ( آقایان مجید نصیرپور، مهدی مازنى و مهدی دلجو) که حدود ۱۴ ماه نیز بدون عذر موجه در جلسات شورای مرکزی و واحدها شرکت نکرده‌اند، همچنین درخواست عزل و اخراج ۵ تن از اعضای شورای مرکزی مورد بررسی قرار گرفت

گزارش دومین مجمع عمومی حزب جمهوریت + جزئیات

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از پایگاه رسمی اطلاع رسانی حزب جمهوریت ایران اسلامی، جزئیات دومین مجمع عمومی عادی و فوق العاده حزب جمهوریت تحت عنوان گزارشی از برگزاری این مجمع در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

این گزارش به شرح زیر است:

«به نام خدا »

اعضای محترم حزب جمهوریت ایران اسلامی سراسر کشور

 با سلام

گزارش برگزاری دومین مجمع عمومی عادی و فوق العاده حزب جمهوریت ایران اسلامی به اطلاع شما عزیزان می‌رسد :

 

١- در تاریخ ٩٩/١١/٣ اطلاعیه برگزاری مجمع عمومی عادی، با امضای دبیرکل در رسانه‌ها منتشر شد و در همان تاریخ با نامه اى به دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب جهت اطلاع و معرفی نماینده ارسال گردید.

 ٢- به موجب تبصره ۱ ماده ١٠ اساسنامه جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده، درخواست ۳۷۰ عضو حزب از سراسر کشور با ذکر دستور جلسه مندرج در آن تبصره ( اصلاح اساسنامه و عزل چند تن از اعضای شورای مرکزی ) در تاریخ ٩٩/١١/١۵ تحویل دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ گردید.

٣-  ستاد برگزاری دو مجمع عمومى  پس از عقد قرارداد با شرکت «رای شمار» به مدیریت آقای سرفراز  و هماهنگی کامل با معاونت سیاسی و مدیرکل سیاسی و دبیرخانه کمیسیون، صبح جمعه ۹۹/۱۱/۲۴ ساعت ۱۰ صبح در سالن اجتماعات هنرستان تکنیک با حضور نماینده محترم کمیسیون ماده ۱۰ ، جلسه مجمع را با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و اجرای سرود جمهوری اسلامی آغاز نمود. ابتدا برای هیأت رئیسه رأی گیری به عمل آمد و حجه الاسلام سید داود افضلی به عنوان رئیس و سرکار خانم دکتر طهماسبی و جناب آقای پرویز سارانی به عنوان نایب رئیس و منشی با اکثریت آراء رای دهندگان در فضای مجازی رأى شمار انتخاب شدند.

۴- در جلسه رسمى مجمع عمومی، ابتدا رئیس جلسه به حاضران که جمعی از شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی تهران و عده‌ای از اعضای شورای مرکزی و نیز اعضای متصل به سامانه بودند، خیر مقدم و خوش آمد گفت. سپس طبق دستور جلسه، دبیرکل حزب دکتر منتجب نیا، گزارشی از روند شکل گیری و فعالیت حزب از سال ۹۷ تا کنون ارائه نمود. پس از آن دکتر طهماسبی و آقای سارانی نیز توضیحاتی در مورد فعالیت حزب، واحدها و ارکان آن بیان کردند. سپس سرکار خانم فاضلی، بازرس قانونی حزب، گزارشی از فعالیت‌های دبیرکل، شورای مرکزی و مسئولان واحدها ارائه کرد و تمامی اقدامات مدیریت حزب را علی‌رغم بی‌مهری‌ها، مخالفت‌ها و توهین و تهمت ها  مورد تأیید قرار داد و پس از ایشان، آقای امین محمد زاده مسئول کمیته مالی – پشتیبانی، در مورد تراز مالی حزب درآمدها و هزینه‌های آن، از زمان برگزاری مجمع عمومی اول تا روز  برگزاری مجمع دوم توضیحاتی ارائه داد و از اینکه اکثر اعضای شورای مرکزی و مسئولان شعب، نسبت به تعهدات مالی و پرداخت حق عضویت خود اقدام نکرده و بار هزینه‌های حزب بر دوش دبیرکل و مسئول کمیته مالی – پشتیبانی است، به شدت گلایه نمود و از عدم ارائه اسناد مالى، هزینه ها و  وجوه دریافتى برگزارکنندگان مجمع عمومی اول و برخی از مسئولان واحدها تاکنون و عدم تسویه حساب توسط آنان با حسابدارى، ابراز نگرانی نمود و آنان را همچنان بدهکار حزب دانست.

سپس، بیانیه هیأت داوری، مبنی بر حمایت قاطع از دبیرکل محترم حزب، دکتر رسول منتجب‌نیا و محکوم نمودن اقدامات خرابکارانه و توطئه آمیز جمعی از اعضای شورای مرکزی، توسط حجت‌الاسلام رضا گودرزی عضو هیئت داوری قرائت گردید.

 در پایان و به صورت تلفنی، سخنان آقای سید رسول موسوی، عضو دیگر هیأت داوری شورای مرکزی از اهواز در حمایت از اقدامات و عملکرد دبیرکل محترم و تجلیل و تمجید از شخصیت انقلابی ایشان، در جلسه پخش شد.

 ۵- در بخش نخست این مجمع عمومی، پس از بیانات نامبردگان، برای سه تن از نامزدهای بازرسی حزب، رای گیری به عمل آمد و سرکار خانم ساناز فاضلی و آقای ابراهیم ابراهیمی و خانم فرانک محمدی، با رأى نصف بعلاوه یک رای دهندگان و برای مدت یک سال، انتخاب شدند و آقایان طائفی و قنبری به عنوان دو بازرس علی البدل پس از آنان، به ترتیب آرا برگزیده شدند.

۶- در این جلسه که تعداد ۲۷۱ نفر در برنامه رأی گیری حضور داشته و از طریق سامانه رأى شمار آرای خود را اعلام می‌کردند، به اضافه حدود ۵۰ نفر که به صورت حضوری رأی دادند، دو فقره درخواست از اعضای حزب به هیأت رئیسه مجمع تقدیم گردید:

اول درخواست ۱۷۰ عضو حزب از سراسر کشور مبنی بر قبول استعفای سه تن از اعضای شورای مرکزی ( آقایان مجید نصیرپور، مهدی مازنى و  مهدی دلجو) که حدود ۱۴ ماه نیز بدون عذر موجه در جلسات شورای مرکزی و واحدها شرکت نکرده‌اند، همچنین درخواست عزل و اخراج ۵ تن از اعضای شورای مرکزی ( آقایان رحمت الله بیگدلی، محسن رفیعی فر، اسفندیار عبداللهی، نیما کشورى و ایرج کاظمی ) که در مدت یازده ماه در فضای مجازی و رسانه های جمعی به ایراد انواع تهمت، توهین و جسارت و هتاکی به دبیرکل محترم حزب، که از چهره هاى ملی و انقلابی کشور است و نیز ایجاد اختلاف، تفرقه افکنى و توطئه پرداخته و بعضاً علیه انقلاب اسلامى موضع گیرى کرده اند، طبق تبصره ۲ ماده ۱۱ اساسنامه

 

 دوم درخواست بیش از ۴۰ عضو از اعضای اصلی حزب، حسب بند ۲ ماده ۷ اساسنامه مبنی بر اخراج نامبردگان از  عضویت حزب جمهوریت ایران اسلامی

 

پس از اعلام رأی در سامانه رأى شمار اکثریت قوی رای دهندگان به قبول استعفا و عزل و اخراج نامبردگان بالا رای موافق دادند که طبق تبصره فوق‌ و پس از طی مراحل قانونی دیگر، اعضای علی البدل به ترتیب آرا، جایگزین اعضای معزول خواهند شد.

 

٧-  یکی از دستورهای جلسه مجمع عمومی فوق العاده، اصلاح اساسنامه بود که به ترتیب زیر اصلاحات پیشنهادی اساسنامه مطرح و در سامانه درج و به رای گذاشته شد:

 اول ؛ اصلاحات هفتگانه کمیسیون ماده ١٠، اعلام شده به دبیرکل در تاریخ ٩٩/٩/۴ به ضمیمه تبصره  ٢ ماده ۱۳ .

دوم : اصلاحات هجده گانه پیشنهادی اکثریت اعضا در سراسر کشور که مورد بررسی ستاد برگزاری مجمع عمومی قرار گرفته بود و نیز پیشنهاد شورای شاخه بانوان حزب،‌ که کلیه  موارد پیشنهادی در سامانه منعکس و پس از اعلام رای، به تصویب اکثریت قوی رای دهندگان سراسر کشور رسید تا آن که پس از طی مراحل اداری و قانونی دیگر، اساسنامه با اصلاحات مصوب مجمع عمومی فوق‌العاده، جایگزین اساسنامه فعلی بشود.

 

 لازم به ذکر است ؛

اولاً نماینده محترم کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب، از آغاز تا پایان مجمع عمومی عادی و فوق العاده در جایگاه هیأت رئیسه، حضور و بر همه امور نظارت داشت و صورت جلسه مربوط به امضاء  اعضای هیأت رئیسه رسید و همراه با اسناد و مدارک و پرینت آرا ( که توسط نماینده شرکت رأی شمار که از پیش از آغاز جلسه، حین و پس از انجام و اتمام مراحل رأی گیری در محل حضور فعال داشته و تهیه و ارائه نمود )، توسط ایشان به کمیسیون ارسال گردید.

 ثانیاً به دلیل دشواری ارتباط با سامانه رأى شمار و تعداد بالای اعضا و گستردگی انجام رأی گیری در کشور، همچنین عدم آشنایی با این روش جدید رأی گیری، تعدادی از اعضای حزب جمهوریت به رغم تلاش فراوان، موفق به ایجاد ارتباط  و اعلام رای نشدند.

ثالثاً رأى دهندگان در مجمع عمومی، حداقل از ۲۵ استان کشور حضور داشتند؛ لذا از اعضای سایر استان‌ها که به دلیل ضیق وقت و مشکلات فنی موفق به حضور در رأى گیری نشدند، صمیمانه عذرخواهی می‌کنیم .

 

١٣٩٩/١١/٢۵

ستاد برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده حزب جمهوریت ایران اسلامی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر