کد خبر: 101942
A

عضو خبرگان رهبری: چرا شعار چند جوان علیه رئیس جمهور را اینقدر بزرگ می کنید؟/ دوچرخه‌سواری زنان، غیر شرعی و توهین آمیز است!

حجت الاسلام سید ابوالحسن مهدوی نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در موضوع توهین به رئیس‌جمهور باید برخورد صورت بگیرد اما نه به این صورت که اکنون به آن می‌پردازند؛ ۸ سال به مراجع و فتاوا توهین شد ولی هیچ‌گونه واکنشی نشان داده نشد، حال که چند جوان خام این اقدام را کرده‌اند قصد برخورد شدید دارند.

عضو خبرگان رهبری: چرا شعار چند جوان علیه رئیس جمهور را اینقدر بزرگ می کنید؟/ دوچرخه‌سواری زنان، غیر شرعی و توهین آمیز است!

به گزارش دیده بان ایران، حجت الاسلام سید ابوالحسن مهدوی در جمع طلاب در واکنش به حواشی به وجود آمده در راهپیمایی ۲۲ بهمن اصفهان اظهار داشت: عده‌ای جوان بی‌تجربه یک اشتباهی مرتکب شده و به رئیس‌جمهور توهین می‌کنند، متوجه می‌شویم که فوراً جلسه شورای تأمین انجام می‌شود و ظاهراً توهین به مخلوق از توهین به قرآن و فتوای مراجع مهم‌تر شده است.

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری افزود: این از معجزات قرن ماست که اشتباه عده‌ای جوان این همه پررنگ جلوه داده می‌شود و برخی آقایان برای دفاع از اقدام خود حتی دروغ می‌گویند که این جوان چه کارهایی انجام داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دروغ در دین ما وجود ندارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز درباره موضوع توهین و فحاشی آن را اقدامی مذموم و ناپسند خواندند که نظم جامعه را بر هم می‌زند؛ اما اعضای شورای تأمین اصفهان پاسخ دهند که توهین به مخلوق یا توهین به خالق مهم‌تر است که شهردار اصفهان چند سال است از رفتارهای غیرشرعی همچون دوچرخه‌سواری دختران دفاع می‌کند.

مهدوی تصریح کرد: جان ما در مقابله با این موضوع به لب رسیده است و سؤال اینجاست که چرا آقایان در برخورد با این پدیده مقابله کردند؛ کسانی که این توهین‌ها را عمداً می‌کنند باید مدیون خون شهدا باشند و درد ما این است که کسی از دین دفاع نمی‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: راضی به توهین به هیچ فردی نیستیم و حتی از برخی از مسؤولانی که برای این موضوع جلسه تشکیل داده‌اند نیز ناراحت‌تر هستیم؛ دفاع از قانون را وظیفه شرعی خود می‌دانیم و نظر رهبری را بهتر از برخی آقایان می‌دانیم، اما چرا وقتی فریاد می‌زنیم جلوی مقابله با اقدامات خلاف شرع گرفته شود، چرا شهردار با این اقدام مقابله نکرد.

وی گفت: حتی برخی مسؤولان در مقابل اقدامات خلاف شرع آن را ترویج کردند و جلوی آن را نگرفتند؛ استاندار سابق اصفهان در جهت ترویج این اقدامات تصاویر آن‌ها را ترویج داد و کسی هم دم نزد، موضوعی که حتی از طریق‌ رسانه‌ها نیز منتشر شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: چندین بار درباره این موضوعات تذکر داده‌ایم اما اقدامی صورت نگرفته است؛ در دین برخی شک می‌کنیم که آقایان کجا از حرمت خانم‌ها حمایت کردند؛ روزنامه وابسته به شهرداری کجا در قبال این موضوع اقدام انجام داده‌اند.

وی بیان داشت: آقایان انتظار دارند در قبال این موضوعات سکوت کنیم، اما امروز شورای تأمین به جای حمایت از دین، برای حمایت از شخص تشکیل شد؛ ۸ سال هجمه به دین وارد شد ولی هیچ شورای تأمینی تشکیل نشد و این موضوعات کوتاهی ما مسؤولان را می‌رساند.

مهدوی تصریح کرد: افرادی که دستور به اقدام ترویج خلاف شرع در مراسمات اخیر اصفهان انجام دادند باید مشخص شده و عزل شوند و در قبال این افراد سکوت جایز نیست تا آبی بر آتشی که باشد ایجاد شد.

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در موضوع توهین به رئیس‌جمهور نیز باید برخورد صورت بگیرد اما نه به این صورت که اکنون به آن می‌پردازند؛ ۸ سال به مراجع و فتاوا توهین شد ولی هیچ‌گونه واکنشی نشان داده نشد، حال که چند جوان خام این اقدام را کرده‌اند قصد برخورد شدید دارند.

وی بیان داشت: منتظریم ببینیم که مسؤولان چگونه در قبال هتک حرمت و اقدامات خلاف شرع برخورد می‌کنند که اگر اقدامی صورت نگرفت طور دیگری برخورد خواهیم کرد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر