کد خبر: 102002
A

حکیمی پور: اصلاح‌طلبان بر سر جدی گرفتن انتخابات و عدم حضور اختلاف ‌نظر دارند

احمد حکیمی‌پور گفت: برخی این روزها نظرشان این است که اصلاح‌طلبان آستین‌ها را بالا بزنند و با توضیح‌ و تشریح شرایط مردم را به رأی دادن ترغیب کنند. چنین مطالبه‌ای از جریان اصلاحات در صورتی مطرح می‌شود که اساساً باید گفت اصلاح‌طلبان وظیفه‌ای ندارند که در راستای مشارکت حداکثری کاری انجام دهند.

حکیمی پور: اصلاح‌طلبان بر سر جدی گرفتن انتخابات و عدم حضور اختلاف ‌نظر دارند

به گزارش دیده بان ایران؛ چند ماه دیگر به موعد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم مانده است. انتخاباتی که به دلیل وضعیت نامناسب کشور در حوزه‌های مختلف نسبت به رأی‌گیری‌های پیشین اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است. همین اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ موجب شده تا درباره نوع کنش جریان ریشه‌دار اصلاحات در این اتفاق مهم حرف و حدیث‌های زیادی مطرح شود.          

 

احمد حکیمی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در این ‌باره اظهار داشت: اصلاح‌طلبان این روزها بر سر جدی گرفتن انتخابات و عدم حضور به دلیل روند تعیین صلاحیت‌ها و... با هم اختلاف‌ نظر دارند. اما به نظر من جریان اصلاحات به دلیل تعهدی که به افکار عمومی دارد،‌ با وجود شرایط نه‌چندان مطلوب و برخی مانع‌تراشی‌ها باید خود را ملزم به حضوری جدی در انتخابات و هر اتفاق دیگر سیاسی بداند. مخصوصاً که فضای انتخاباتی به تدریج روشن‌تر می‌شود و اصلاح‌طلبان می‌توانند به ذهنیت واقع‌بینانه‌تری از شرایط برسند.

 

عضو شورای عالی اصلاحات در ادامه گفت: با این حال نباید از کنار این مساله مهم رد شویم که مهم‌ترین دغدغه انتخاباتی الان این است که آیا مردم در پای صندوق رأی حاضر می‌شوند یا مانند انتخابات مجلس یازدهم قرار است انتخابات با کمترین رأی‌های ممکن برگزار شود؟ به هر حال جامعه حال خوشی ندارد و احتمالاً در واکنش به شرایط خطیر، شاید دوباره تصمیم به رأی ندادن بگیرد.

 

او اضافه کرد: برخی این روزها نظرشان این است که اصلاح‌طلبان آستین‌ها را بالا بزنند و با توضیح‌ و تشریح شرایط مردم را به رأی دادن ترغیب کنند. چنین مطالبه‌ای از جریان اصلاحات در صورتی مطرح می‌شود که اساساً باید گفت اصلاح‌طلبان وظیفه‌ای ندارند که در راستای مشارکت حداکثری کاری انجام دهند. در واقع نظام مدیریتی و ارگان‌های مسئول در برگزاری انتخابات باید فضایی شکل دهند که مردم با وجود اینکه سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند انگیزه لازم را برای رأی دادن به دست آورند.  

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب توضیح داد:‌ همچنین درباره «متوسل شدن به چهره‌های شاخص برای ایجاد شور انتخاباتی» باید بگویم موج‌سازی چهره‌ها نه تنها نمی‌تواند دردی از دردها را درمان کند بلکه این روش به طور غیرقابل انکاری مانع توسعه سیاسی خواهد شد. در واقع شور انتخاباتی باید نتیجه فضای سیاسی و اجتماعی کشور باشد تا در نهایت به نفع کشور تمام شود و ساختارسازی کند.

 

احمد حکیمی‌پور در پایان گفت:‌ انتخابات ۱۴۰۰ انتخاباتی بسیار مهم است. پس وظیفه همه است که هر کاری می‌توانند در راستای برگزاری انتخاباتی رقابتی و پررأی انجام دهند.

منبع: اعتماد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر