کد خبر: 102113
A

نماینده ورزقان در مجلس: بودجه با محوریت مذاکره با آمریکا بسته شده است/ دولت لایحه سه دوازدهم ارائه دهد

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بودجه با محوریت مذاکره با آمریکا بسته شده است، اظهار کرد: در اصلاحیه بودجه تغییرات قابل توجهی دیده نمی‌شود و در آن بی‌عدالتی محسوس است.

نماینده ورزقان در مجلس: بودجه با محوریت مذاکره با آمریکا بسته شده است/  دولت لایحه سه دوازدهم ارائه دهد

به گزارش دیده بان ایران؛  الله‌وردی دهقانی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی اصلاحیه  دولت بر لایحه بودجه 1400 به عنوان مخالف گفت: مجلس شورای اسلامی کلیات بودجه را به دلیل نواقص‌اش رد کرد اما دولت مجددا همان را به مجلس ارائه کرد. تغییرات اعمال شده قابل توجه نیست.

وی ادامه داد: در زمینه‌ی رهایی بودجه از نفت نیز اتفاق خاصی رخ نداده است برخی می‌گویند این بودجه وابستگی‌اش به نفت کم شده که این طور نیست، در بسیاری از موارد وابستگی شدید به نفت دیده می‌شود این بودجه با محوریت مذاکره با آمریکا بسته شده در مواردی صادرات نیم میلیون بشکه نفت اضافه شده و معلوم نیست که محقق شود یا نه که این برخلاف منویات مقام معظم رهبری است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما بودجه را رد کردیم که واقعی شود و ساختار و ردیف‌های بودجه اصلاح شود که چنین اتفاقی رخ نداده است ما بودجه را رد کنیم تا دولت لایحه سه دوازدهم ارائه دهد و هیچ مشکلی هم به وجود نمی‌آید.

وی با اشاره به فرار مالیاتی تصریح کرد: دولت منابعی در بودجه دیده که پایدار نیست و با این شکل بودجه با کسری مواجه خواهیم شد درباره‌ی کارهای عمرانی نیز منابع مطمئنی پیش بینی نشده لذا از نمایندگان درخواست دارم که با کلیات مخالفت کرده تا بتوان آن را به بهترین شکل اصلاح کرد.

دهقانی بی‌عدالتی در بودجه را مشهود دانست و اظهار کرد: این بودجه به نفع مردم و در راستای کاهش تورم و بهبود وضعیت معیشت نیست لذا ارائه‌ی لایحه سه دوازدهم گزینه بهتری است تا بعد از آن بتوان قدم‌های مثبتی در راستای اصلاح بودجه برداشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر