کد خبر: 102143
A

نماینده مجلس: آقای «بایدن» تحریم ها را بر ندارید هم ما کشور را اداره می کنیم

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: آقای بایدن؛ تحریم ها را باید بردارید و اگر لغو نکنید، ما کشور را اداره خواهیم کرد و اعمال تحریم ها هیچ ابزاری برای مذاکره به دست شما نمی دهد.

نماینده مجلس: آقای «بایدن» تحریم ها را بر ندارید هم ما کشور را اداره می کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ مجتبی رضاخواه نماینده تهران در مجلس در نشست علنی امروز (سه شنبه 28 بهمن) قوه مقننه و  در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه با تغییرات اصلاحی دولت برای سال 1400، در موافقت با این لایحه گفت: در نوبت قبل که کلیات لایحه بودجه رد شد، انتقاداتی به آن وارد بود، اما در حال حاضر بخشی از آنها رفع شد و در این رابطه از رئیس سازمان برنامه و بودجه و دولت که بخشی از اصلاحات کمیسیون تلفیق را مورد توجه قرار دادند، تشکر می کنیم.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم افزود: ما 7 درخواست داشتیم که 6 مورد آن مورد توجه قرار گرفت و یک مورد مربوط به کاهش حجم نفت بود که به صورت تلویحی با آن موافقت شد. دولت رقم ریالی درآمد حاصل از فروش نفت را کاهش نداده اما با توجه به اینکه قیمت نفت افزایش پیدا کرده، حجم فروش نفت کاهش پیدا خواهد کرد، در واقع قیمتی که دولت در لایحه ابتدایی پیش بینی کرده بود، 40 دلار بود، در حال حاضر قیمت نفت در بازار حدود 60 دلار است و اگر در نظر بگیریم به طور متوسط در سال 1400 قیمت نفت 50 دلار باشد، در عمل حجم فروش نفت در بودجه یک و نیم میلیون بشکه خواهد بود و در کمیسیون تلفیق تلاش خواهیم کرد با افزایش درآمدهای مالیاتی بتوان، درآمدهای حاصل از فروش نفت را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه تدابیر مقام معظم رهبری در اصلاحیه بودجه مورد توجه قرار گرفت، ادامه داد: همچنین کاهش هزینه ها به میزان 40 هزار میلیارد تومان، افزایش درآمدهای مالیاتی به 25 هزار میلیارد تومان داده است. همچنین اوراق مالی کاهش پیدا کرده و در هزینه شرکت های دولتی 4400 میلیارد تومان صرفه جویی شده، اعتبارات عمرانی 6 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و ارز مورد نیاز دارو و تجهیزات پزشکی به صورت مطمئنی و ارز ترجیحی کالاهای اساسی و نهاده های دامی تامین خواهد شد. اگرچه دولت تاکید کرده که تلاش خواهد کرد طی 6 ماه در صورت امکان شرایط را برای حذف ارز ترجیحی فراهم کند.

رضاخواه یادآور شد: حمایت از تولید در اصلاحیه افزایش یافته و ملاحظات اجتماعی در مورد کمک به صندوق های بازنشستگی کشوری و لشگری مدنظر قرار گرفته و به شرکت های دانش بنیان توجه شده و تامین منابع برای آنها مورد توجه قرار گرفته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه 1400 با یادآوری افزایش اعتبارات قوه قضائیه در اصلاحیه بودجه گفت: برای حقوق های بالا سقف در نظر گرفته شده و در واقع 7 درخواست کمیسیون تلفیق در اصلاحیه اعمال شده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موافقت ما با اصلاحیه بودجه 3 پیام دارد که یک پیام آن برای مردم و مبنی بر این است که مجلس بر روی منافع ملی کشور متمرکز است و اگر در اصلاحیه جدید دولت منافع مردم تامین شده، مورد موافقت مجلس قرار خواهد گرفت، همچنین پیام آن برای دولت مبنی بر این است که اگر به منافع ملت توجه داشته باشد و در این مسیر حرکت کند، مجلس همراهی خواهد کرد. پیام نهایی هم برای کشورهای غربی به ویژه آمریکاست، مبنی بر اینکه بودجه کشور وابستگی کمتری به فروش نفت خواهد داشت و اگر آمریکا تحریم ها را لغو نکند، ما همچنان کشور را می توانیم اداره کنیم؛ آقای بایدن بدانید تحریم ها را باید بردارید و اگر لغو نکنید، ما کشور را اداره خواهیم کرد و اعمال تحریم ها هیچ ابزاری برای مذاکره به دست شما نمی دهد، اگر می خواهید مذاکره کنید، باید همه تحریم ها را بردارید، و اگر تحریم ها را لغو نکنید، ما قادر به اداره کشور خواهیم بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر