کد خبر: 102157
A

رسانه اصولگرا: بهزاد نبوی به حمایت از «علی لاریجانی» تمایل دارد

خبرگزاری تندروی دانشجو نوشت: اصلاح‌طلبان به ظاهر راه خودشان را از افرادی همچون علی لاریجانی جدا می‌دانند، اما با آمدن بهزاد نبوی، احتمال حمایت اصلاح طلبان از افرادی همچون لاریجانی و ظریف بیشتر خواهد شد.

رسانه اصولگرا: بهزاد نبوی به حمایت از «علی لاریجانی» تمایل دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری دانشجو با انتشار گزارشی درباره ریاست بهزاد نبوی بر «جبهه اصلاح طلبان ایران» نوشت: 

کارشناسان معتقدند براساس تجارب و گذشته تاریخی بهزاد نبوی، احتمال اینکه نبوی در جلسه هفته آینده جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی به صورت قطعی در جایگاه فرماندهی این جبهه قرار بگیرد، بسیار زیاد است.

حمایت نبوی در طول ۷ سال گذشته برخلاف سایر اصلاح طلبان که خود را جدای از دولت روحانی می‌دانند و بار‌ها از قبول مسئولیت گزینه انتخابی خود شانه خالی کرده‌اند، با قدرت ادامه داشته است؛ با این حال، اشتباه است که این حمایت‌ها را یک هواداری ساده تلقی کنیم و وابستگی‌های فکری امثال او با دولت را نبینیم. این حمایت‌ها پرده از هم پیالگی آن‌ها در استنباط ایده‌های اداره سیاسی کشور بر می‌دارد.

بهزاد نبوی درباره حمایت‌هایش از دولت روحانی، نقد‌های هم‌جناحی‌های خود با اصلاح‌طلبان را بیشتر سیاسی میداند و می‌گوید: اصلاح‌طلبانی که در این شرایط به دولت بابت مشکلات انتقاد می‌کنند، بیشتر به دنبال جدا کردن خرج خود از دولت، به امید کسب رأی در انتخابات بعدی‌اند، که این کار اخلاقی نیست.

اصلاح‌طلبان به ظاهر راه خودشان را از افرادی همچون علی لاریجانی جدا می‌دانند، اما با آمدن بهزاد نبوی، احتمال حمایت اصلاح طلبان از افرادی همچون لاریجانی و ظریف بیشتر خواهد شد.

 


کارشناسان معتقدند بهزاد نبوی که همیشه برخلاف سایر اطلاح طلبان از دولت حسن روحانی حمایت کرده است، امکان دارد اقبال زیادی هم به حمایت ازعلی لاریجانی و محمد جواد ظریف نشان بدهد. حالا با این ترکیب و ریاست بهزاد نبوی بر نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان چند سناریو مطرح می‌شود.

گزینه اول آوردن سیدحسن خمینی به صحنه است که احتمال تأیید صلاحیت وی پایین خواهد بود. نظریه بعدی انتخاب یک گزینه تمام اصلاح طلب است که شاید عارف، جهانگیری یا محسن هاشمی گزینه‌های مطرح اصلاحات باشند.

یک گروه هم اعتقاد دارند که باید اصلاح طلبان مانند سال ۹۲ به سمت گزینه اتئلافی یا حداقلی بروند و آن هم کسی نیست جزء علی لاریجانی. حال باید دید عاقبت نهاد اجماع ساز چه می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر