کد خبر: 10216
A

پوتین: دیپلمات‌های آمریکا اخراج نخواهند شد

رئیس جمهوری روسیه در واکنش به اخراج ٣٥ دیپلمات و کارمند سفارت روسیه از آمریکا اعلام کرد که دیپلمات‌های آمریکاییاز روسیه اخراج نمی‌شوند.

پوتین: دیپلمات‌های آمریکا اخراج نخواهند شد

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه امروز جمعه اعلام کرد که مسکو اقدام تلافی جویانه نمی‌کند و هیچ دیپلمات آمریکایی را اخراج نخواهد کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیش تر گفته بود به ولادیمیر پوتین توصیه کرده است تا در اقدامی تلافی جویانه ۳۵ دیپلمات آمریکایی از خاک روسیه اخراج شوند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا دیروز با متهم کردن روسیه به حمله سایبری در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دستور اخراج ٣٥ دیپلمات و کارمند سفارت روسیه در آمریکا را صادر کرد و گفت که «این همه پاسخ ما به روسیه نیست.»

روسیه اتهام دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب را بی اساس می خواند.

واشنگتن همچنین دو مجتمع متعلق به روسیه در نیویورک و مریلند را بسته است. وزارت امور خارجه روسیه هم به آقای پوتین توصیه کرده بود تا در اقدامی تلافی جویانه دستور بسته شدن یک ویلا و یک انبار متعلق به آمریکا را در مسکو صادر کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب در واکنش به تصمیم باراک اوباما در بیانیه ای اعلام کرد که «زمان آن فرا رسیده تا آمریکا بدنبال چیزهای بزرگتر و بهتر باشد» و برای بررسی جزئیات وضعیت موجود با روسای سازمان های اطلاعاتی آمریکا دیدار خواهد کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر