کد خبر: 102223
A

بادامچی: به عنوان یک ایرانی شرم می کنم مسئولین ما به کشوری بروند و او را نپذیرند / قالیباف وعده بعید به مردم می دهد

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وعده‌های رئیس مجلس در سفرهای استانی‌ هیچ سنخیتی با جایگاه ریاست خانه ملت ندارد، ندارد و او باید طرح‌ها و لوایح را در مسیر قانونی رسیدگی کند.

بادامچی: به عنوان یک ایرانی شرم می کنم مسئولین ما به کشوری بروند و او را نپذیرند / قالیباف وعده بعید به مردم می دهد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا بادامچی درباره رفتارهای رئیس مجلس شورای در سفرهای خارجی و داخلی؛ مانند این‌که در بازدیدهای میدانی وعده‌های اجرایی می‌دهد در صورتی که اختیار اجرایی در دست مجلس نیست و به قوه مجریه ارتباط پیدا می‌کند، گفت: تعجب می‌کنم آقای قالیباف تعداد زیادی مشاور،‌ دستیار و مدیر اطراف خودشان دارند اما در جریان یک پروتکل نیستند. 

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای مثال در سفر به روسیه رفتاری از رئیس مجلس شورای اسلامی سر زد که زبانزد عام و خاص و رسانه‌های خارجی شد  که باید بگویم در شأن نظامی مانند جمهوری اسلامی نیست که یک مقام عالی رتبه‌اش تا این حد حریصانه بخواهد مسافرتی را برود.

وی خاطر نشان کرد: واقعا می‌مانیم که رئیس مجلس شورای اسلامی چه اهدافی را می‌خواهند تعقیب کنند؟انتظار این بود که پروتکل‌ها را می‌دانستند و این حداقل کاری بود که  برای حفظ شان نظام باید انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: متاسفانه رفتار رئیس مجلس در این سفر بسیار  بد بود  و کارهایی را  انجام دادند که در شأن روسای قوا نبود، به طوری که من به عنوان یک ایرانی شرم می کنم مسئولین ما به کشوری بروند و او را نپذیرند و حتی وزیر خارجه هم نخواهد با او دیدار کند.

وی درباره این‌که ما در اظهارهای نظرهای رئیس مجلس مشاهده می‌کنیم که برای وزارت‌خانه‌ها هم تعیین تکلیف می‌شود درصورتی که این سخنان برای جایگاه ریاست مجلس مناسب نیست، اظهار داشت: مشکل کشور ما این است که مسئولان در جایگاه خودشان نسبت به وظایفی که دارند تصمیم‌گیری و اظهار نظر نمی کنند؛ به ویژه مقامات عالی کشوری هنگامی که مسافرت خارج از کشور می‌روند به کارهایی می‌پردازند که بر عهده ایشان نیست.

بادامچی خاطر نشان کرد: گاهی مشاهده می‌کنیم مسئولان به شهرستان‌ها می‌روند و وعده کاری را می‌دهند که اساسا در حیطه وظایف آن ها نیست و همین امر هم باعث می‌شود مردم بر روی گفته‌های مطرح شده حساب باز کنند و توقع داشته باشند در صورتی که این ها در حوزه اختیارات یک رئیس مجلس نیست.

وی ادامه داد: رئیس مجلس باید لوایح و طرح‌هایی که به مجلس می‌رسد را به  مسیر کارشناسی ببرد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همین دوستانی که امروز در مجلس هستند به نمایندگان مجلس دهم اعتراض می‌کردند که شما طرح شفاف سازی آرای نمایندگان را به تصویب نرساندید و با آن مخالفت کردید اما امروز مشاهده می‌کنیم خودشان هم در این زمینه دچار رسوایی شدند و به این طرح رأی نداند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس یازدهم هنگامی که مشاهده کردند رأی دهندگان‌شان از آن‌ها درباره طرح شفافیت سوال می‌کنند تصمیم گرفتند با یک برنامه‌هایی آن را دوباره به صحن بیاورند در صورتی که نظرشان را یکبار داده اند. 

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر نمایندگان به وظایفی که در حوزه کاری‌شان تعریف شده است عمل کنند مثلا در مورد بودجه باتوجه به اقتصاد کشور هرچه سریعتر تصمیم بگیرند و کارهایی را انجام دهند که در توان‌شان است نه وظایفی که در حوزه اجرا تعریف شده است.

وی گفت: اگر مسئولی وعده بعید به مردم بدهد و نتواند به آن جامعه عمل بپوشاند حتماً اهداف انتخاباتی و سیاسی را در پشت سرش دارد.

 

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر