کد خبر: 102268
A

نمکی: وزیر بهداشت یک کشور اروپایی با من تماس گرفت و گفت شما چه کردید که هم اپیدمی را مهار می‌کنید، هم صنعت و اشتغال‌تان آسیب ندید!

وزیر بهداشت دولت دوازدهم که به طرح ادعاهای عجیب در مشهور است؛ امروز ادعای تازه ای را مطرح کرده؛ وی به نقل از یکی از وزرای بهداشت اروپا (نام وزیر در نقل قول ذکر نشده) گفته است: «شما چه کردید که هم اپیدمی را مهار می‌کنید، هم صنعت و اشتغال‌تان آسیب جدی ندید!» مستندات ادعایی وزیر اروپایی؛ در خصوص صنعت، اشتغال و کنترل اپیدمی برای رسانه ها و تنویر افکار عمومی ارائه نشده

 نمکی: وزیر بهداشت یک کشور اروپایی با من تماس گرفت و گفت شما چه کردید که هم اپیدمی را مهار می‌کنید، هم صنعت و اشتغال‌تان آسیب ندید!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛وزیر بهداشت دولت دوازدهم که به طرح ادعاهای عجیب در مشهور است؛ امروز ادعای تازه ای را مطرح کرده؛ وی به نقل از یکی از وزرای بهداشت اروپا (نام وزیر در نقل قول ذکر نشده) گفته است: «شما چه کردید که هم اپیدمی را مهار می‌کنید، هم صنعت و اشتغال‌تان آسیب جدی ندید!» مستندات ادعایی وزیر اروپایی؛ در خصوص صنعت، اشتغال  و کنترل اپیدمی برای رسانه ها و تنویر افکار عمومی ارائه نشده است 

دکتر سعید نمکی در دومین همایش مالی ایران "نقش بازارهای مالی و همراهی اقتصاد با سلامت در فضای کرونا، گفت: یکی از اقداماتی که ما در اوج تحریم انجام دادیم، این بود که می‌دانستیم در هزینه‌های کمرشکن خانوار علی رغم اینکه ما سبدهای معیشتی برای مردم دیدیم، با توجه به اینکه در کشورهای در حال توسعه بضاعت در حمایت بیشتر از مردم ندارند، پروتکل نوشتیم و سعی کردیم که بنگاه‌های اقتصادی به خصوص بنگاه‌ها و مراکز تولیدی تعطیل نشوند. 

وی افزود: یک روز یکی از وزرای بهداشت یکی از کشورهای اروپایی با من تماس داشت و گفت شما چه کردید که هم اپیدمی را مهار می‌کنید، هم صنعت و اشتغال‌تان آسیب جدی ندیده است. شما مستحضرید که ما در بین کشورهایی که در طول کووید-19 رشد منفی داشتند، کشورمان کمترین آسیب را دید و اقتصاد کشور ما به شدت کمتر از اقصاد کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان در ایام کووید-19  کوچک‌تر شد.

وی ادامه داد: یکی از دلایلش این بود که وزیر بهداشت و همکارانش بجای اینکه دیگران از حوزه اقتصاد کمک‌شان بیایند، به کمک اقتصاد این کشور رفتند که چطور پروتکل بنویسند و چگونه این سیگنال امیدبخش را به مردم بدهند که در عین حالیکه شما چرخ اقتصاد را می‌چرخانید، ما سربازان نظام سلامت در کنار شما هستیم.

نمکی ادامه داد: گرچه زیرساخت‌های ما در حوزه سلامت طی سال‌های اخیر رشد خوبی داشته است، اما ما 1.6 تخت به ازای 1000نفر جمعیت داریم. درحالی که این یک پنجم، یک هفتم و بعضا یک دوازدهم کشورهایی است که در باتلاق کرونا مانده‌اند. ما در این مدت 2500 تخت آی سی یو را با یک کار ضربتی و در زمان محدود و با کیفیتی مناسب ایجاد کردیم. در عین حال توانستیم در اوج تحریم و اقتصاد پریشان ناشی از تحریم 11 هزار تخت بیمارستان به ظرفیت تخت‌های کشور اضافه کنیم.

وزیر بهداشت افزود: امیدوارم بزرگان اقتصاد کشور، راهکارهایی را پیدا کنند که رد شرایط سخت پیش رو و به خصوص در روزهایی که ممکن است هر لحظه یک ویروس نوپدید، طوفانی در کشور برپا کند، نظام اقتصادی کشور روی پا بماند و نظام سلامت هم مجبور نشوند که جور کاستی‌های اقتصاد را برای خودش به دوش کشد.

نمکی گفت: امسال از یک میلیارد دلاری که مقام معظم رهبری فرمودند، هنوز مقدار زیادی‌ را نگرفته‌ایم. در حالی که در انگلیس 22 میلیارد پوند و در آمریکا 111 میلیارد دلار فقط در نظام سلامت و زیرساخت‌های سلامت برای مدیریت کووید-19 هزینه شد، اما ما متاسفانه امسال در بدترین سال اقتصادی دولت، باری را به دوش کشیدیم با یک میلیارد دلار ارز کمتر از سال 1397 که سال آرام نظام سلامت کشور بود.

نمکی گفت: انتظار ما از عزیزانی که دست اندرکار مسائل مالی و اقتصادی کشور هستند، این است که مدل‌هایی را طراحی کنند که در شرایط سخت کشور، ما در نظام سلامت کشور، موجبات کار سنگین‌تر بر دوش همکاران‌مان را فراهم نکنیم و دغدغه اقتصاد و معیشت مردم را هم نداشته باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر