کد خبر: 102365
A

پژمانفر: به بالا بردن ظرفیت اورانیوم غنی‌شده در کشور نیاز داریم

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: اجرای تعهدات برجام تاکنون برای ما یک جاده یک طرفه بوده و ما نباید از این پس به این مسیر در جاده یک طرفه ادامه دهیم و غربی‌ها باید با عمل به تعهداتشان در برجام اعتماد از دست رفته را بازگردانند.

پژمانفر: به بالا بردن ظرفیت اورانیوم غنی‌شده در کشور نیاز داریم

به گزارش دیده بان ایران؛ نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر انجام تعهدات از سوی ایران در صورت رفع تحریم‌ها و عمل به تعهدات از سوی غربی‌ها در ماجرای برجام گفت: این منطق کاملا روشن است که رهبر معظم انقلاب هم به روشنی به آن اشاره داشتند و آن این است که تا زمانی که تحریم‌ها رفع نشود، امکان ندارد که جاده یک طرفه را ادامه دهیم.

وی افزود: ما در ماجرای برجام تاکنون هر چه پیش رفته‌ایم، اقدامات‌مان یک طرفه بوده است و طرف غربی به تعهداتش در این توافق عمل نکرده است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: طرف غربی باید با انجام تعهداتش اعتماد از دست رفته را بازگرداند و ما در عمل این مسأله را مشاهده کنیم.

پژمانفر خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها هیچ موقع قابل اعتماد نبوده و نیستند و مطمئنا در ادامه راه نیز به زورگویی و قلدری خود ادامه خواهند داد و بر آن پافشاری خواهند داشت.

وی افزود: ما باید به آمریکایی‌ها نشان دهیم در مقابل این رفتارها آنها سکوت نخواهیم کرد و تسلیم آنها نخواهیم شد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: ما باید عقب افتادگی‌ای که در این چند سال به خاطر اجرای تعهداتمان در برجام در حوزه مسائل هسته‌ای برایمان ایجاد شده، با شتاب جبران کنیم و بتوانیم ظرفیت غنی‌شده‌ای را که حاصل تلاش بیش از ده سال جوانان ما بوده را بازگردانیم.

پژمانفر خاطرنشان کرد: ما در داخل کشور به شدت به این ظرفیت در حوزه اورانیوم غنی‌شده نیاز داریم و در حال حاضر برای تأمین این نیاز خود با مشکل مواجهیم.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر