کد خبر: 102375
A
دیده بان ایران:

رونمایی حسین مرعشی از نامزد اجاره ایِ غیر نظامی اصلاح طلبان برای ۱۴۰۰/ سردار دهقان!

هر چند در کنش سیاسی ائتلاف به هیچ وجه مورد سرزنش نیست اما ائتلاف تنها برای ماندگاری یک حزب بدون جهش به جلو در هیچ جایی از جهان قابل پذیرش نیست.

رونمایی حسین مرعشی از نامزد اجاره ایِ غیر نظامی اصلاح طلبان برای ۱۴۰۰/ سردار دهقان!

«آقای دهقان از نظر ما کاندیدای نظامی‌ها تلقی نمی‌شود.»

به گزارش دیده بان ایران؛ این جمله ای بود که حسین مرعشی در گفت وگو با خبرآنلاین مطرح کرد و در کنار آن این مطلب را هم اضافه کرده است که «قالیباف کاندیدای سپاه است و مساله اش فرق می‌کند.»

اصلاح طلبان با وجود اشراف بر این موضوع که از شانس بسیار اندکی برای گرفتن تایید صلاحیت نامزد خود برای انتخابات 1400 از سوی شورای نگهبان برخوردارند اما به نظر می رسد که برای خالی نبودن عریضه هم که شده برای رسیدن به یک نقطه اشتراک همه تلاش خود را به کار خواهند گرفت. معرفی و راه اندازی مدل تازه ای از این تشکیلات ایجاد «جبهه اصلاح طلبان ایران» است که بهزاد نبوی ریاست آنرا برعهده گرفته است.

اما با توجه به تعاریف تازه ای که نمونه اش، به نقل از سخنگوی حزب کارگزارن انقلاب اسلامی در بالا به آن اشاره شد به نظر می رسد اصلاح طلبان در این دوره هم به یک «نامزد اجاره ای» تن خواهند داد.

هر  چند در کنش سیاسی ائتلاف به هیچ وجه مورد سرزنش نیست اما ائتلاف تنها برای ماندگاری یک حزب بدون جهش به جلو در هیچ جایی از جهان قابل پذیرش نیست.

قرارداد با حسن روحانی در سال 92 یکی از همین ائتلاف هایی بود که اصلاح طلبان با او منعقد کردند و به واسطه گرفتن چند پُست سیاسی بدون اینکه نفع مردم در آن لحاظ شود به آن بسنده کردند.

سردار حسین دهقان، مشاور آیت الله خامنه ای، رهبری انقلاب در حالی از سوی حسین مرعشی به عنوان یک نامزد غیرنظامی مطرح می شود که عنوان سمت او مشاور نظامی (صنایع دفاعی) است.

دهقان ۶۴ ساله و متولد اصفهان است و به سوابق او می توان به فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران، قائم مقام وزیر دفاع در دولت اول خاتمی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و ایثارگران در دولت های هشتم و نهم، وزیر دفاع دولت اول روحانی اشاره کرد.

اما از سوی دیگر عضو جبهه اصلاح طلبان ایران در حالی قالیباف را گزینه نظامی انتخابات معرفی کرده است که قالیباف لااقل طی 20 سال اخیر شغل نظامی نداشته و بیشتر در کارهای اجرایی بکار گرفته شده است.

با این وجود آیا اینکه منظور مرعشی از غیرنظامی بودن دهقان آماده کردن ذهن مردم برای معرفی او به عنوان گزینه اصلاح طلبان برای انتخابات سال آینده باشد یا خیر تا به این لحظه اطلاعی در دست نیست اما با توجه به وجود این غضنفرهای نزدیک به جریان اصلاح طلبی؛ اصلاح طلبان تا اینجای کار قصد دارند بیشتر نقش دمنده تنور انتخابات را بازی کنند تا نماینده یک جریان سیاسی را.

 

منبع: دیده بان ایران

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر