کد خبر: 102484
A

نماینده مجلس: «گروسی» برای تهدید به ایران آمده است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: عقلانی است وقتی آمریکا تحریم ها را لغو نکرده ما هم از پروتکل الحاقی که داوطلبانه به آن پیوستیم خارج شویم.

نماینده مجلس: «گروسی» برای تهدید به ایران آمده است

به گزارش دیده بان ایران؛ «هادی بیگی نژاد»، عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر لغو مکانیزم ماشه و بازگشت به برجام گفت: این ادعا شوخی است که فقط در حد حرف باقی خواهد ماند و در عمل اتفاقی رخ نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه برگشت آمریکا به برجام اثری برای ایران ندارد ادامه داد: حتی اگر آمریکا به برجام هم برگردد تصمیمی برای لغو تحریم ها ندارد، وقتی قرار نیست به واسطه این اتفاق امکان تبادلات بانکی و مالی برای ایران فراهم شود چه تفاوتی دارد که آمریکا به برجام برگردد یا برنگردد.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه تحریم هایی که به ایران اعمال شده است اساسا قابلیت لغو شدن در چارچوب برجام را نخواهد داشت تصریح کرد: برجام یک مذاکرات هسته ای است در حالی که هیچ یک از تحریم هایی که نسبت به ایران اعمال شده صرفا هسته ای نیست.

بیگی نژاد با اشاره به اینکه نمی توان با مذاکرات هسته ای تحریم های غیر هسته ای را برداشت عنوان کرد: همین سوال را از مسئولان وزارت امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی پرسیدم اما هیچ پاسخی در این باره ندارند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا و مشاورانش به دنبال این هستند که با دادن وعده های خوش رنگ و آب ایران را به برجام برگردانند تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری در این سالها قول و عده خوب زیاد شنیدیم، ولی عمل خوب ندیدیم، مقامات آمریکایی همچنان به دنبال این هستند که با قول خوب دادن ایران را قانع کنند که به برجام برگردد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه اروپا و آمریکا همچنان از سیاست هویچ و چماق استفاده می کنند ادامه داد: دو طرف توافق کردند که یکی قول خوب بدهد آن یکی زور و تحریم را در دستور کار خود قرار دهد و این بار در مذاکرات فقط مسئله هسته ای را پیش نبرند بلکه هم درباره توان هسته ای ایران هم منطقه و هم موشکی مذاکره کنند.

بیگی نژاد با تاکید بر اینکه هیچ تحریمی لغو نخواهد شد عنوان کرد: هر کسی مدعی لغو حتی یک تحریم از سوی آمریکا است توضیح دهد که طبق کدام مصوبه وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های ما لغو شده است.

وی با اشاره به راهبرد جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با دولت بایدن گفت: راهبرد ما سخنان رهبری است، آمریکا هر موقع تحریم ها را برداشت می توانیم درباره مذاکرات و برجام با هم صحبت کنیم.

نماینده مردم ملایر با اشاره به اینکه عقلانی است وقتی آمریکا تحریم ها را لغو نکرده ما هم از پروتکل الحاقی که داوطلبانه به آن پیوستیم خارج شویم عنوان کرد: دشمنی آمریکا با ملت ایران عیان است با چنین تفکری فقط باید با قدرت و زبان زور سخن گفت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به راهبرد طرف های مذاکره کننده در قبال ایران خاطرنشان کرد: آمریکا می خواهد با وعده های خود در باغ سبز نشان دهد و از آن سو اروپا تهدید کند، پیش بینی ما این است که گروسی، رئیس آزانس بین المللی انرژی اتمی به ایران آمده و در خلال سفرش تهدید خواهد کرد که پرونده شما را به شورای امنیت می فرستیم تا اینگونه کار را پیش ببرند اما این سیاست در نهایت به ضرر ما خواهد بود.

منبع: راه دانا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر