کد خبر: 10250
A
حسن بیادی در گفت‌وگو با دیده بان ایران:

بخش مهمی از طرفداران احمدی نژاد درانتخابات پیش‌رو از روحانی حمایت می‌کنند

علی رغم انتقادهایی که به برخی مواضع و سیاست‌های آقای قالیبف دارم، اما معتقدم هیچ شخصیتی در جناح اصولگرا از قابلیت‌های فردی و تشکیلاتی قالیباف برای رقابت با روحانی در انتخابات پیش‌رو برخوردار نیست و بار دیگر تاکید می کنم بدلیل اینکه رقیب این انتخابات در برابر اصولگریان دولت مستقر میباشد لذا چنانچه اصولگرایان با هر شخص دیگری به غیر از آقای قالیباف در صحنه انتخابات ریاست جمهوری 96 حاضر شوند، در واقع خودزنی کرده‌اند مگر اینکه بخواهند برای دور آتی ظرفیتهای نیروی انسانی و متجرب خود را معرفی کنند که این تصمیم پسندیده ایست

بخش مهمی از طرفداران احمدی نژاد درانتخابات پیش‌رو از روحانی حمایت می‌کنند

حسن بیادی عضو ارشد جبهه ایستادگی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، با اشاره به آرایش نیروها و جریان های سیاسی برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، اظهار داشت: همه جریان ها و طیف های سیاسی هنوز در مرحله تعیین روش و اتخاذ رویکرد به منظور نقش آفرینی در انتخابات پیش رو هستند و هنوز هیچ جناح و جریانی وارد مرحله تعیین مصادیق جهت معرفی به جامعه به عنوان کاندیدا نشده است.

وی با اشاره به وضعیت جریان‌ها و طیف‌های سیاسی به لحاظ انسجام و یا ازهم گسیختگی تشکیلاتی، افزود: با نگاهی گذرا به همه طیف‌ها و جریان‌های تاثیرگذار و شاخص عرصه سیاسی کشور، متوجه می شویم که نوعی تشتت و افتراق با درجات مختلف در میان آنها حکمفرماست و این امر اختصاص به اصولگرایان ندارد و حتی در میان اصلاح طلبان و اعتدالیون نیز می‌توان رگه‌هایی از این تفرق را مشاهده کرد.

بیادی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا تشکل تازه تاسیس اصولگرایان موسوم به "جبهه مردمی نیروهای انقلاب" می‌تواند پس از سالها، در ایجاد اجماع و همگرایی در میان اصولگرایان به توفیق دست یابد؟ گفت: آنطور که از اظهارات و مواضع اعضای این تشکل برمی آید هدفگذاری آنها نیل به اجماع و وحدت است که امیدوارم در این راه کامیاب باشند.

عضو جبهه ایستادگی با اشاره به رویکرد احتمالی اصولگرایان میانه رو در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، تصریح کرد: این احتمال که بخشی از طیف‌های اصولگرایی بویژه بخش‌های میانه رو و اعتدالی این جریان مخصوصاً بخش مهمی از طرفداران آقای احمدی نژاد درانتخابات پیش رو از آقای روحانی حمایت کنند بسیار زیاد است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که از میان اصولگرایان کدام شخصیت را حائز شرایط برای معرفی به عنوان کاندیدای واحد می‌داند؟ گفت: علی رغم انتقادهایی که به برخی مواضع و سیاست‌های آقای قالیبافف دارم، اما معتقدم هیچ شخصیتی در جناح اصولگرا از قابلیت‌های فردی و تشکیلاتی قالیباف برای رقابت با روحانی در انتخابات پیش‌رو برخوردار نیست و بار دیگر تاکید می کنم بدلیل اینکه رقیب این انتخابات در برابر اصولگریان دولت مستقر میباشد لذا چنانچه اصولگرایان با هر شخص دیگری به غیر از آقای قالیباف در صحنه انتخابات ریاست جمهوری 96 حاضر شوند، در واقع خودزنی کرده‌اند مگر اینکه بخواهند برای دور آتی ظرفیتهای نیروی انسانی و متجرب خود را معرفی کنند که این تصمیم پسندیده ایست. 

بیادی در پاسخ به این سوال که در صورت ورود رییس جمهور سابق به عرصه انتخابات آیا وی از قابلیت رقابت با روحانی برخوردار بود، یا خیر؟ تصریح کرد: قطعا احمدی نژاد در شرایط فعلی هم از پایگاه اجتماعی و سبد رای بالایی نسبت به دیگران برخورداراست و حضورش در انتخابات می‌توانست تا حدودی مناسبات و جهت گیری‌های جریان‌ها و طیف‌های سیاسی را دگرگون سازد

این عضو جبهه ایستادگی در پایان خاطرنشان کرد: تنها عامل عدم حضور احمدی نژاد در انتخابات پیش‌رو، نصیحت و اندرز صورت گرفته از سوی مقام معظم رهبری است و الا در صورت کاندیداتوری، وی قطعا تایید صلاحیت می‌گردید؛ چرا که کماکان معتقدم اگر بنا بر ردصلاحیت احمدی نژاد بود، وی در همان سال 88 ردصلاحیت می‌شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر