کد خبر: 10254
A

واشنگتن‌پست دست روسها را رو کرد/ بدافزار حملات سایبری روسیه، کشف شد

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد: نرم افزاری که دولت «باراک اوباما» آن را با حملات سایبری دولت روسیه مرتبط می داند در نیروگاه برق ایالت ورمونت کشف شد.

واشنگتن‌پست دست روسها را رو کرد/ بدافزار حملات سایبری روسیه، کشف شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، واشنگتن پست روز جمعه نوشت، هر چند روس ها عملیات نیروگاه را با این برنامه مختل نکردند، ولی این کشف بر آسیب پذیری شبکه انتقال نیروی آمریکا صحه می گذارد و واشنگتن را از سعی هکرهای دولتی روسیه برای نفوذ در این شبکه و حمله ای احتمالی بیمناک می کند.

دولت و صنعت نیروگاهی به طور مدام بر شبکه انتقال نیرو نظارت می کنند چرا که به شدت دیجیتال بوده و هر اختلالی در آن منجر به پیامدهای فاجعه باری برای خدمات درمانی و اضطراری آمریکا می شود.

به نوشته واشنگتن پست، لپ تاپی که این بدافزار در آن کشف شد به شبکه برق نیروگاه وصل نبود و به سرعت کنار گذاشته شده و مقام های فدرال از موضوع مطلع شدند.

پیتر شاملین (Peter Shumlin) فرماندار دمکرات ایالت ورمونت از مقام های فدرال خواست تا در مورد این حادثه تحقیقات کامل و جامعی انجام دهند و تدابیری برای جلوگیری از تکرار آن بیندیشند.

مقام های مسئول گفتند که معلوم نیست که این بد افزار چگونه وارد یارانه های نیروگاه ورمونت شد و در تحقیقات آتی زمان و نحوه این نفوذ و آلودگی احتمالی نیروگاههای دیگر نیز مشخص خواهند شد.

گفتنی است دولت اوباما به تازگی به تلافی آنچه که دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری می داند 35 دیپلمات روس را از آن کشور اخراج کرد و دو باب از ساختمان های وابسته به دولت روسیه را نیز تعطیل کرد. مسکو با تکذیب این اتهام ها هر گونه دخالتی در حملات سایبری علیه آمریکا را رد کرده و از اقدام تلافی جویانه علیه دولت اوباما خودداری کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر