کد خبر: 102547
A

مجتبی ذالنوری:تا قانون بیانیه مشترک ایران و آژانس پاره نشود، هیچ مقام دولتی حق ورود به مجلس را ندارد / می‌خواهند سر مجلس شیره بمالند

رئیس کمیسیون امنیت ملی خواستار توقف روند تصویب بودجه تا زمان اجرای قانون اقدام متقابل برای لغو تحریم‎‌ها توسط دولت، شد.

مجتبی ذالنوری:تا قانون بیانیه مشترک ایران و آژانس پاره نشود، هیچ مقام دولتی حق ورود به مجلس را ندارد / می‌خواهند سر مجلس شیره بمالند

به گزارش دیده بان ایران؛ مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز دوشنبه ۴ اسفند مجلس طی سخنانی در واکنش به بیانیه شب گذشته سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: دولت حق تصمیم‌گیری و اقدام خودسر را ندارد و با این بیانیه جایگاه مجلس نادیده گرفته شده است. دولت باید به مجلس گزارش بدهد و مجلس تصمیم بگیرد که مجددا به تعهدات برجامی برگردد یا خیر. اما دولت پشت سر هم پالس فرستاد داد و گفت که هر روزی شما به تعهدات برگردید، فردای آن روز ما هم برمی‌گردیم و با این سخنان از وخود ضعف نشان داد.

وی افزود: این رفتار دولت توهین به مجلس است که امروز زمان درنظرگرفته شده توسط مجلس در قانون را زیر پا گذاشته است و غربی‌ها نوکر خود رافائل گروسی را به اینجا بفرستند و قراردادی را امضا کند که نقض آشکار این قانون است.

ذوالنوری در ادامه اظهار داشت: رئیس جمهور مسئول اجرای این قانون شناخته شده است؛ در این قراردادی که بین سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امضا شده آمده است که نظارت های آژانس را غیرعلنی ادامه دادند و تمدید کردند. اگر قرار است مجلس شورای اسلامی قانون تصویب کند برای اجرا نشدن، این هزینه هایی که از بیت‌المال می‌کنیم نامشروع است.

وی افزود: براساس آئین نامه داخلی مجلس ماده ۲۳۴، باید آقای رئیس جمهور  و هرکسی که در این سلسله مراتب نقش داشته به قوه قضائیه معرفی شود و قوه قضائیه بدون نوبت با آن‌ها برخورد کند. این که گفته می شود فلانی و فلانی بیایند و توضیح دهند، مورد پذیرش نیست. تا زمانی که قانون را اجرا نکردند و بیانیه پاره نشده هیچ مقام دولتی از در مجلس به داخل نخواهد آمد. قرار نیست این ها آدرس عوضی بدهند و طبق هفت سال گذشته مسیر نوکری غرب را ادامه دهند و مجلس هم دنبال آن ها برود.

این نماینده مجلس در ادامه بیان داشت: اگر خود ما بر اجرای این قانون پافشاری نکنیم دیگران احترامی به ما خواهند گذاشت؟ روح قانونی که مجلس تصویب کرده این است که فردا ۵ اسفند تمام نظارت های آژانس بین المللی که فراتر از پادمان است باید متوقف شود، دراین بیانیه گفته‌اند که بازرسی ادامه خواهد داشت و بازرسان هم کم نخواهند شد، کجای این قانون چنین حرفی زده؟ 

وی ادامه داد: رهبری قانون مجلس را تایید کرده است، دو هفته نگذشته که آقا فرمودند تا وقتی اروپایی ها و آمریکا اقدام عملی نکردند بازگشت ما به تعهدات برجام انجام شدنی نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در پایان گفت: مجلس باید بر اجرای قانون خود تصویب کند، پیشنهاد من این است تا زمانی که این قانون اجرا نشود؛ اگر قانون دیگر تصویب کنیم بی‌فایده است، مجلس باید بایستد و تصویب بودجه را متوقف کند تا تکلیف اجرای این قانون مشخص شود.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر