کد خبر: 102552
A

علیرضا بیگی در تشریح جزئیات نشست غیرعلنی مجلس/ متخلفین در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، باید به دادگاه معرفی شوند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: نمایندگان در جلسه غیرعلنی مجلس تصمیم گرفتند تا متخلفین در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به دادگاه معرفی شوند.

علیرضا بیگی در تشریح جزئیات نشست غیرعلنی مجلس/ متخلفین در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، باید به دادگاه معرفی شوند

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه بیانیه مشترک معاون اول رئیس جمهور و رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: نمایندگان بند 2 این بیانیه را مغایر با قانون مجلس درباره اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها دانستند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بند 2 این بیانیه آمده است که اجرای پروتکل  الحاقی متوقف شود اما نظارت‌های آژانس با هدف راستی‌آزمایی تا سه ماه دیگر ادامه یابد.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: این اقدام درواقع دور زدن قانون است و عدم اجرای پروتکل الحاقی در لفظ بوده و محتوای کار تحت عنوان نظارت برای راستی‌آزمایی تا سه   ماه دیگر در حال اجراست.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان تصمیم گرفتند تا طبق  آیین‌نامه داخلی مجلس بررسی بیانیه مشترک معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان بین المللی انرژی اتمی در دستورکار صحن قرار گیرد و لایحه بودجه در دستورکار نباشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین بر اساس تصمیم نمایندگان بنا شد تا متخلفین در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، به دادگاه معرفی شوند.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به عنوان ناظر بر اجرای این قانون معین شده و به همین خاطر از دبیر این شورا برای ارائه گزارش در صحن مجلس در رابطه با بیانیه مشترک معاون اول رئیس جمهور و رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی دعوت شده است.


منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر