کد خبر: 102559
A

علیرضا سلیمی: سازمان انرژی اتمی سریع‌تر عذرخواهی کند/ تخطی دولت از اجرای قانون لغو تحریم‌ها را باید به قوه قضائیه ارجاع دهیم!

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه ‌تنزل قانون مجلس با عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها خلاف است و مجلس از پیگیری و نظارت بر آن عقب‌نشینی نخواهد کرد گفت: بر اساس ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس باید تخطی و تخلف دولت به قوه قضائیه ارجاع شود.

علیرضا سلیمی: سازمان انرژی اتمی سریع‌تر عذرخواهی کند/ تخطی دولت از اجرای قانون لغو تحریم‌ها را باید به قوه قضائیه ارجاع دهیم!

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 4 اسفند) در جلسه علنی و در جریان بررسی بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در تذکری اظهار داشت: بر اساس اصل 77 قانون اساسی موافقت‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس برسد؛ متنی که سازمان انرژی اتمی با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای به تفاهم رسیده‌اند مغایر مجلس است و از نظر مجلس وجاهت قانونی نداشته و خلاف قانون است.

وی افزود: بر اساس ماده 234 باید تخطی و تخلف دولت به قوه قضائیه ارجاع شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت:‌رئیس‌جمهور بر اساس 121 قانون اساسی قسم خورده که به قانون اساسی پایبند باشد مجلس قانونی را وضع کرده و دولت موظف است از فردا (5 اسفند) قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را اجرا کند.

وی گفت: بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای خلاف قانون است رئیس‌جمهور به قسم خود پایبند نبوده و حق تفسیر ندارد چرا که بر اساس اصل 173 قانون اساسی حق تفسیر بر عهده مجلس است.

وی تصریح کرد: این بیانیه مشترک مغایر اصل 110 قانون اساسی هم هست زیرا این موضوع با سیاست مقام معظم رهبری مغایرت دارد چرا که سیاست جمهوری اسلامی لغو کامل تحریم‌‌ها است.

وی گفت: راستی‌آزمایی در بیانیه مذکور هم وجود دارد که گویی آنها بنای راستی‌آزمایی دارند.

وی افزود: سازمان انرژی اتمی باید سریعا از مجلس و ملت ایران عذرخواهی کرده و جبران کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: عده‌ای روزگاری روح برجام را می‌گفتند؛ گویا آنها می‌‌خواهند فقط روح قانون مجلس را درباره لغو تحریم‌ها نگه دارند.

وی افزود: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای جاسوس هستند و نباید مسیر را برای ورود جاسوسان همچنان باز کنند.

سلیمی در پایان گفت:‌تنزل قانون مجلس خلاف است و مجلس عقب‌نشینی نخواهد کرد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر