کد خبر: 102602
A

زیدآبادی: رافائل گروسی دقیقاً از چه چیزی ابراز رضایت می کند؟

تحلیلگر مسائل سیاسی و منطقه نوشت: از قدیم گفته‌اند شترسواری دولا دولا نمی‌شود و اگر بشود باعث طعن و بدگمانی و خندۀ خلایق می‌شود!

زیدآبادی: رافائل گروسی دقیقاً از چه چیزی ابراز رضایت می کند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد زیدآبادی درباره توافق شب گذشته آژانس انرژی اتمی با ایران نوشت: جمهوری اسلامی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به توافقی دست یافته‌اند که خدا می‌داند چیست!

طبق مصوبۀ مجلس، مسئولان کشور اعلام کرده بودند که از پنجم اسفند اجرای پروتکل الحاقی را متوقف می‌کنند. پیش از فرا رسیدن تاریخ مذکور، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی راهی تهران شد تا در این باره به مقام‌های ایرانی مذاکره کند.

حالا دو طرف از دستیابی به توافق خبر می‌دهند؛ توافقی که گروسی از آن اعلام رضایت می‌کند و طرف ایرانی هم می‌گوید مطابق با مصوبۀ مجلس و در بردارندۀ توقف اجرای پروتکل الحاقی است!

اگر توافق با گروسی به معنای توقف اجرای پروتکل الحاقی است پس رئیس آژانس از چه چیز اظهار رضایت می‌کند؟ از ابقای بازرسی‌های پادمانی؟ مگر قرار بود که این بخش از بازرسی‌ها هم متوقف شود که گروسی پایبندی به آن را موجب رضایت خود اعلام کند؟

به نظرم، طبق معمول بازی دوگانه و غیرشفافی به راه افتاده است که از یک سو، متضمن عقب‌نشینی از مواضع رسمی به قصد جلوگیری از به مخاطره انداختن برجام و رویارویی با قدرت‌های بزرگ است و از سوی دیگر، نشان دادن چهره‌ای قاطع و مصمم و مقاوم از خود بدون هرگونه انعطاف و سازش و عقب‌نشینی در برابر فشارهای جهانی!

این رفتارها نوعی کلاه گذاشتن بر سر افکار عمومی است! به هر حال از قدیم گفته‌اند شترسواری دولا دولا نمی‌شود و اگر بشود باعث طعن و بدگمانی و خندۀ خلایق می‌شود!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر