کد خبر: 102649
A

سیماسادات لاری: به اعتکاف و خلوت با خدا نیاز داریم

معاون فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به شیوع کرونا در کشور گفت: با وجود این ویروس جهش یافته ما بیش از هر زمانی نیاز به خلوتی داریم که بتوانیم از این بمباران اطلاعات به خدای خودمان پناه ببریم.

سیماسادات لاری: به اعتکاف و خلوت با خدا نیاز داریم

به گزارش دیده بان ایران, سیما سادات لاری معاون فرهنگی وزارت بهداشت در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان که صبح امروز در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد؛ گفت: خدا را شاکریم که با گذشت یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشور، نه تنها برنامه‌های فرهنگی دانشگاه ها تعطیل نشده بلکه برنامه‌ها و جشنواره‌های بیشتری نسبت به قبل در بستر مجازی برگزار شد.

وی افزود: خوشبختانه مخاطبین ما در این مدت شیوع کرونا در بستر فضای مجازی بسیار فعال بودند، شاید ما در گذشته استفاده از این فضا را درک نمی کردیم و بیماری کووید ۱۹ موجب شد تا این فضا درک شده و ارتباط ما با مخاطبین مان بیشتر شود.

لاری تصریح کرد: در گذشته برخی از برنامه ها با تعداد کمی از مخاطبین برگزار می‌شد اما فضای مجازی این فرصت را به ما داد که مخاطبین چند برابری داشته باشیم و همچنین شاهد جلوه هایی از ایثار و فداکاری در همه دانشگاه ها و در میان همه دانشجویان بودیم و دانشجویان در بسیاری از برنامه ها به کمک کردند، مثلاً در بحث ماسک با اقدامات صورت گرفته نه تنها نیاز کشور تامین شد بلکه امروز می‌توانیم صادرکننده ماسک باشیم.

وی تاکید کرد: امروز  در دانشگاه‌های علوم پزشکی ۳۰ درصد از دانشجویان حضور دارند و ما در دانشگاهها جشنواره های مختلفی را داریم. 

معاون فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت اعتکاف گفت: یکی از سنت‌های خوب اعتکاف است که با وجود این بیماری و ویروس های جهش یافته ما بیش از هر زمانی نیاز به خلوتی داریم که بتوانیم از این بمباران اطلاعات به خدای خودمان پناه ببریم و ببینیم در چه موقعیتی قرار داریم و هدف از خلقت ما چیست و ممنونیم از عزیزانی که موجب شدند این فرصت از دست نرود تا در بستر مجازی هم این ارتباط ایجاد شود.

لاری اظهار داشت: با این جشنواره در این ایام مبارک یک بستر خوبی فراهم شد و قطعاً با برکت خواهد بود و من مطمئنم با این شرایط شیوع بیماری نیاز روحی همه به چنین برنامه ای است و مشتاقانه همه شرکت خواهند کرد و شاهد جشنواره پرشکوهی خواهیم بود.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر