کد خبر: 10267
A

محبی‌نیا: آقای مطهری با عنایت به آزادگیتان خواهشی دارم/ لبخند نایب رییس مجلس: مرا در رودربایستی نگذارید

محبی‌نیا زمانی که برای گفتن تذکری در رابطه با عملکرد مجلس در ارجاع مواد لایحه برنامه ششم به کمیسیون تلفیق فرصت یافت خطاب به مطهری گفت که با عنایت به آزادگیتان یک خواهش دارم، تعریفی که مطهری در برابر گفت:مرا در رو دربایستی نگذارید.

محبی‌نیا: آقای مطهری با عنایت به آزادگیتان خواهشی دارم/ لبخند نایب رییس مجلس: مرا در رودربایستی نگذارید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در جریان بررسی برنامه ششم توسعه در جلسه علنی شنبه-11 دی- جهانبخش محبی نیا با طرح تذکری نسبت به شیوه ارجاع مواد این برنامه به کمیسیون تلفیق انتقاد کرد: من سه و چهار روز است که پشیمان شده بودم که این تذکر را بدهم و  وقت مجلس را بگیرم اما از آنجا که شما ریاست مجلس را برعهده دارید و با عنایت به آزادگی که دارید یک خواهش دارم...

مطهری در پاسخ به این شیوه تعریف محبی نیا، با لبخند گفت:ما را در رودربایستی نگذارید.

محبی‌نیا در پاسخ به این نکته سنجی مطهری ادامه داد: خدا نگذرد از کسی که بخواهد سیاسی کاری کند و شما را در رودربایستی قرار دهد.

وی با اشاره به مواد 153،157 ،196،201، 184 و 186 آیین نامه داخلی مجلس تصریح کرد: شما در ماده 184 خودتان ملاحظه میفرمایید و روسای قبلی هم میفرمایند که حکم خاص در مورد رسیدگی برنامه است. پاراگراف دوم بند ه ماده 184 صراحت دارد که اگر اصل ماده رأی نیاورد شما باید این رو به کمیسیون ارجاع بدهید و مهلتی را برای کمیسیون تلفیق قائل شوید و نمایندگان تا آخر آن روز میتوانند پیشنهادشان را به کمیسیون تلفیق دهند. ماده 186 در مورد با بودجه است که می‌گوید فقط یکبار اگر کلیات رای نیاورد می‌شود ارجاع شود.

او پس از شرح این مواد، گریزی به شیوه عمل نمایندگان مجلس زد و گفت: ولله قابل تامل است که نمایندگان براساس این ماده بسیاری از مواد را ارجاع کردند. بیرون این را گوش می‌دهند و می‌گویند که چرا براساس آیین نامه عمل نمی‌کنید.الان در کمیسیون تلفیق به اندازه بودجه موارد ارجاعی داریم اگر بخواهند بررسی کنند تا عید باید وقت بگذارند.خواهش میکنم به «مر» آیین نامه عمل کنید.

مطهری در پاسخ به این تذکر گفت: آقای محبی نیا تا حالا براساس ماده 156 ارجاع داده می‌شد و تشخیص رئیس این بود اما آنچه شما می‌گویید به نظر من درست است. اگر اصل ماده رای نیاوردم ما می‌توانیم ارجاع دهیم اما به هر حال نظر رئیس مجلس حاکم است و ممکن است که نظرها متفاوت باشد.اخطار شما وارد است و باید اگر رای نیاورد آن ماده ارجاع شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر